Technický zkušební institut se nachází v suterénu firmy Strabag. Funguje zde jako akreditována laboratoř a zkušebna pro firmu Strabag, zajištující kvalitu materiálu, prováděných prací, provádí zkoušky materiálů a provádí v terénu kontrolu kvality již provedených vrstev. Vzorky a měření dovezené ze stavby se v laboratoři zpracovávají a vyhotovují zde protokoly pro stavby dokazující kvalitu provedení díla.1. Zkušebna zemin a kamenivaProvádí se zde zkouška zrnitosti zemin (prosévací), hustoměrná zk...
1. Stávající stavŘešený traťový úsek leží na území Slezské Ostravy. Jedná se o dvoukolejnou trať z Orlové Lazů do Ostrava hl. nádraží. V km 0,20167 se na trať napojuje vlečkové kolejiště pily Salma, která je součastí projektu.Návrh počítá s provedením úseku jako jednokolejným na návrhovou rychlost 50 km/h. Vlečkové kolejiště bude navrženo na rychlost 40 km/h. Dojde k odstranění koleje č. 8 a k nahrazení křižovatkové výhybky dvěma jednoduchýma.
2. PRVNÍ ČÁST PROHLÍDKY - OBALOVNAPLNIVOKamenivo pro výrobu asfaltových směsí je skladováno na hromadách oddělenými dělícími stěnami podle velikosti frakcí. Jednotlivé boxy jsou označeny příslušnou velikostí frakce (obr. 3). Jemnější frakce kameniva jsou zpravidla zastřešené z důvodu nevyplavování jemných částic vlivem deště.Asfaltové směsi nesoucí označení + (např. ACP 16+), by měly být vyrobeny z lepší jakosti kameniva.Před samotným mícháním asfaltové směsi je kamenivo sušeno a ohříváno na tep...
1. PODSTATA ZKOUŠKYTouto zkouškou zjistíme protismykové vlastnosti povrchu za použití přenosného měřícího zařízení. V úvahu při výběru místa měření musíme brát, že touto zkušební metodou stanovíme protismykové vlastnosti povrchu malé plochy (0,01 m2). Principem zkoušky je určení hodnoty součinitele PTV (Pendulum Test Value - Hodnota zkušebního kyvadla) ze ztráty polohové energie, způsobené třením patky o vzorek.
1. MAKROTEXTURAMakrotextura je odchylka povrchu vozovky od ideálně rovného povrchu s charakteristickými rozměry 0,5 mm až 50 mm. Je to tedy souhrn prohlubní na povrchu krytu vozovky. Způsobuje tzv. hysterezní složku složeného tření, která je spojována se ztrátou energie, kterou doprovázejí deformace pryže běhounu pneumatiky vznikající smýkáním přes výstupky kameniva na povrchu vozovky.
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.
▼ Nezbytné
Vždy povoleno. Technické uložení nebo přístup jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si účastník nebo uživatel výslovně vyžádal.
▼ Analytické
Technické úložiště nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní agregované statistické účely.