Psychologie pro učitele - výpisky ze seminářů
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
PSYCHOLOGIE PRO UČITELE I.- studuje psychické procesy čl., chování a prožívání čl.- jedna z věd o čl.- je to stará věda s mladou historií- 1. spis o duši = Aristoteles - hledal duši v srdci- vychází z filozofie, která má mnoho oborů př. etika = nauka o mravnosti, jak se lidé mají chovat- počátky psychologie = 1879 p. Wundt - laboratoř Lipsko - neurofyziologie- studuje zákonitosti- zkoumá to, proč se lidé jednají tak jak jednají- vyvíjí se z filozofie => stará věda s mladou historií- filozofie...
|
|
0,1 |
2x |
|
Výpisky ze semináře - Psychologie pro učitele
Poznámky27 s. / 1. roč. / doc
ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ METODY- umožňují zhodnocení své práce- také umožňuje přizpůsobit výuku jednotlivým žákům, ale i kolektivním potřebám- můžeme si lépe naplánovat výchovně vzdělávací cíle- můžeme žáka profesionálně orientovat s ohledem na jeho schopnosti- může usnadnit vypracování charakteristiky žákaTřídění: 1) Metody ke zjišťování a jejich zaznamenávání (př. rozhovor)A) ROZHOVOR = explorační metoda = zjišťovací, co žák prožívá, co umí, …- umění vést rozhovor, není to tak jednoduché- umění ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Autoregulace učení
Prezentace15 s. / 1. roč. / pdf
Terminologie● učení se vs. řízení vlastního učení (Kulič, 1992)● řízení učení - vnější (více rozpracováno), vnitřní● „Jsme odpovědní za své vlastní učení, ale je otázkou, jestli všichni mohou být odpovědni za řízení svého učení“(Candy, 1987, Garrison, 1992)Autoregulace● autoregulace (sebepojetí, sebehodnocení)● zdroje- vnější (rodiče, učitelé, kamarádi)- vnitřní (vč. tzv. osobnostní autoregulace)● autoregulace učení - aktivita v procesu učení po stránce činnostní, motivační i metakognitivní; sta...
|
|
0,2 |
1x |
|
Psychologie pro učitele - zápisky
Poznámky13 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologie- věda o člověku- vědní obor studující zákonitosti lidské psychiky, věda o lidském chování a prožíváníStruktura lidské psychiky:Skupiny psychických jevů:1. Psychické procesy:- děje, činnosti které mají krátkodobější charakter- tvoří základ pro chování jedince, pro jeho učení a poznávánía) poznávací procesy: vnímání, představy, obrazotvornost, myšlení, paměťb) emocíonální procesy: zážitky k tomu, co poznávámec) volní procesy: jednání, aktivita2. Psychické vlastnosti:- vlastnosti...
|
|
0,1 |
0x |
|