Autismus - prezentace
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
Autismus- Obecněji pervazivní vývojové poruchy nebo poruchy autistického spektra (PAS)- Pervazivní - všeprostupující, jsou zasaženy všechny složky osobnosti jedince- Pochází z řeckého slova autos - sámProjevy- Rozmanité, zcela individuální- Kvalitativní postižení v tzv. triádě: - komunikace - sociální interakce - představivost (stereotypní okruh zájmů)Projevy- Nesnáší změny- Echolálie- Nemazlí se- Nevyhledávají oční kontakt- Abnormální smyslové reakce- Chybí spontaneita a tvořivost ve hře- Nepro...
|
|
0,4 |
10x |
|
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
Projekt110 s. / 4. roč. / pdf
1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro obor vzdělání základní škola speciálníV souladu s novými principy kurikulární politiky, zformulovanými v Národním programu u rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), se do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů. Kurikulární dokumenty jsou vytvářeny na dvou úrovních - státní a školní (v...
|
|
1,1 |
1x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Psychopedie
Státnicové otázky250 s. / 3. roč. / rar
1. Psychopedie - pojetí, postavení. Pojmové vymezení a terminologie v psychopedii. Etiologie a klasifikace mentální retardace.Termín PSYCHOPEDIE (z řečtiny psýché = duše, paideia = výchova) byl zaveden po roce 1945. Psychopedie původně zahrnovala i problematiku mravně narušených osob - až do šedesátých let, kdy se oddělil obor etopedie.Pojetí psychopediePsychopedie se věnuje jak tradičnímu zkoumání zákonitostí vývoje, výchovy a vzdělávání osob s mentální retardací či jiným psychickým postižením,...
|
|
9,0 |
56x |
|
Základní škola praktická - prezentace
Prezentace18 s. / 4. roč. / ppt
ZŠ praktická (dříve zvláštní škola)- je určena pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami vyplývajícími z lehké mentální retardace, případně jiné úrovně snížení rozumových schopností- úkolem ZŠ praktické je umožnit žákům dosáhnout co nejvyšší úrovně znalostí, dovedností a osobnostních kvalit při respektování jejich individuálních zvláštností a možností a za použití speciálních výchovných a vzdělávacích prostředků a metod ZŠ praktická- Cílem výchovné a vzdělávací práce je příprava žáků na zap...
|
|
2,3 |
1x |
|
Uvedení do psychopedie
Přednášky17 s. / - roč. / doc
Psychopedie je speciálně pedagogická disciplína, která se zabývá edukací osob s mentálním či jiným duševním postižením a zkoumáním výchovných a vzdělávacích vlivů na tyto osoby. Psychopedie se jako obor zabývá edukací, reedukací, diagnostikou, poradenstvím,terapeuticko-formativní intervencí, kompenzací, rehabilitací, integrací a socializací jedinců s mentálním postižením, ale také prevencí a prognostikou mentální retardace. Psychopedie je interdisciplinární obor se svou historií, ze speciálně pe...
|
|
0,2 |
6x |
|
Poznámky z přednášek - obor Andragogika
Poznámky85 s. / - roč. / docx
CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍTERMINOLOGIE• CV= kontinuální proces získávání a rozvoje vědomostí, intelektových schopností a praktických dovedností, a to i nad rámec počátečního vzdělávání• Definice dle OECD (2000): „Jedná se o systémový přístup: zaměřuje se na standardy vědomostí a dovedností, které platí pro všechny děti od nejútlejšího věku k učení po celý život a koordinovat snahy o zajištění příslušných možností pro všechny dospělé, bez ohledu na zaměstnané usilující o postoupení na vyšší kvalifika...
|
|
1,5 |
0x |
|
Psychopedie
Seminární práce14 s. / - roč. / pdf
Definice nejnovější z roku 2002Revidovaná, aby se předešlo zaměňováním osob a působením na vnější prostředí.„Mentální retardace je snížená schopnost, která je charakterizována výraznými omezeními iintelektových funkcích a také v adaptačním chování, což se projevuje v pojmových, sociálnícha praktických adaptačních dovednostech.“Snížení funkční schopnosti – posuzováno v kontextu s prostředím jedince a pro to co je danépro daný věk jedince (vývojové období pro danou skupinu) a kultuře daného jedinc...
|
|
0,1 |
1x |
|