Zavedení norem řízení kvality podniků a výroby - prezentace
Prezentace43 s. / 1. roč. / ppt
1.Systém QMS a normy řady ISO 9001- Normy řady ISO 9001 se zabývají řízením organizací z hlediska zajišťování kvality produktů poskytovaných zákazníkům, tedy managementem jakosti. - Význam pojmů jakost či kvalita lze v duchu těchto norem vyjádřit jako vlastnost produktu posuzovaná z hlediska plnění požadavků zákazníka, případně jiných stanovených nebo závazných požadavků.ISO 9001 - ISO 9001 je mezinárodní norma zaměřená na management jakosti (QMS, SMJ), aplikovatelná pro organizace ze všech obla...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované otázky - Metody plánování a zlepšování jakosti
Vypracované otázky89 s. / 1. roč. / pdf
1. Plány jakosti, účel použití. Doporučený obsah plánů jakosti podle ČSN ISO 10005:2006Plán jakosti = dokument, v němž je specifikováno, které postupy a procesy a související zdroje budou použity ke splnění požadavků na specifický projekt, produkt nebo proces (tzv. specifický případ), kdo je použije a kdy se použijíČSN ISO 10005:2006 = směrnice pro plány jakostiVývoj plánu jakosti1. identifikování potřeby plánu jakosti• požadavky legislativy nebo zákazníků,
•
vývoj a validace nových produktů ...
|
|
3,1 |
0x |
|
Systémy managementu jakosti I - studijní opora
Skripta126 s. / 1. roč. / pdf
1.1 ÚVOD DO PROBLEMATIKYProblematika budování a rozvoje systémů managementu jakosti je v současné době mimořádně aktuální a živá. Vyplývá to z faktu, že světová ekonomika je dnes mimořádně otevřená a naprostá většina oborů se pohybuje ve velmi ostrém konkurenčním prostředí. Celý další text proto bude orientován na seznámení se ze základními faktory, principy, metodami a nástroji moderního managementu jakosti. Avšak ještě dříve, než se začneme zabývat problematikou managementu jakosti podrobněji ...
|
|
1,2 |
0x |
|
Výpisky z přednášek pro předmět Řízení jakosti
Studijní materiál17 s. / 1. roč. / doc
Jakost je, když se vrací zákazník, nikoli zboží.Špatnou kvalitu si lidé pamatují dlouho poté, co zapomněli na nízkou cenu. Charles RollsVýznam kvality pro podnik1) Přežití - konkurenční výhoda i vstupní podmínka2) Náklady - nedostatečná nebo dokonce nízká kvalita má přímý dopad na náklady3) Efektivnost - vyrábět nekvalitní zboží, ale i nepracovat efektivně znamená plýtvat zdroji, které mohou být použity na dosažení cílů organizaceNástroje plánování, kontroly a zlepšování TQM1) Pareto analýza2) D...
|
|
1,8 |
1x |
|
Vypracované otázky z Managementu jakosti
Vypracované otázky123 s. / 1. roč. / pdf
1. Koncepce a principy integrovaných systémů managementu jakostiV současné době ve světovém měřítku vykrystalizovaly tři základní koncepce rozvoje systémů managementu jakosti:• Koncepce odvětvových standardů• Koncepce ISO• Koncepce TQMKoncepci chápeme jako strategické přístupy, které v rozdílném prostředí a s různou intenzitou rozvíjejí principy managementu jakosti. Tyto koncepce se však liší i tím, že jsou různě náročné na zdroje a znalosti lidí a také tím, na jaké zainteresované strany se orie...
|
|
2,7 |
7x |
|
Přednášky z předmětu Řízení jakosti
Přednášky81 s. / 4. roč. / docx
OT2: Pojetí jakosti, měření spokojenosti zákazníků, státní regulace jakostiPoužívání pojmů kvalita (jakost) Norma ČSN EN ISO 9000: 1) Kvalita - pojem preferovaný, jakost - pojem dovolený. Mnozí odborníci na jakost (např. Nenadál, 2008) zastávají názor, že pojmy kvalita a jakost jsou synonyma. - Kvalita - stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků /ČSN EN ISO 9000:2006/ - Inherentní znaky - takové, které jsou neoddělitelně spjaté s podstatou produktu (pevnost, vlastnosti produktu- Kvali...
|
|
1,9 |
0x |
|
Přednášky na předmět Řízení jakosti
Přednášky47 s. / 3. roč. / docx
Kvalita a zákazníkDefinice kvality- Kvalita je to, když se vrací zákazník, ne výrobek- Kvalita je způsobilost pro užití- Kvalita je spokojenost zákazníka- Kvalita je stupeň spokojenosti zákazníkaOficiální definice kvality (ISO 9000):- Kvalita je stupeň plnění požadavků souborem inherentních charakteristikPozn.:- Inherentní znak - podmiňuje funkci, vytváří podstatu výrobku (např. likér bez alkoholu se nebude prodávat, inherentním znakem je alkohol)- Přiřazený znak - obal, nemá vliv na funkci výro...
|
|
2,6 |
0x |
|
Plánování jakosti II - učební text
Skripta172 s. / 1. roč. / pdf
Plánování jakosti americký odborník J.M. Juran stručně charakterizoval jako „proces formování cílů jakosti a vývoje prostředků pro splnění těchto cílů“. S touto klasickou definicí přibližně koresponduje i definice uvedená v terminologické normě ČSN EN ISO 9000:2006, kde je plánování jakosti definováno jako „část managementu jakosti zaměřená na stanovení cílů jakosti a specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů jakosti“.Plánování jakosti zahrnuje široké sp...
|
|
2,8 |
0x |
|
Techniky řízení jakosti s aplikací v textilu
Studijní materiál47 s. / 5. roč. / pdf
1. ÚvodPojem jakost (kvalita) se používá jak v celé hierarchii řízení podniků, tak v obchodní sféře a sféře spotřebitelů. Přitom se ukazuje, že již vlastní definice tohoto pojmu je často zmatená a neumožňuje jakost stanovit. Dobře je tento fakt demonstrován na výsledcích ankety mezi špičkovými britskými manažery z roku 1989. Na základě vyhodnocení této ankety bylo zjištěno, že:- Většina řídících pracovníků cítí potřebu řízení jakosti.- Nikdo z řídících pracovníků nemá pocit, že by měl za jakost ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Plánování jakosti I - studijní opora
Studijní materiál103 s. / 1. roč. / pdf
Obsah plánování jakostiPlánování jakosti americký odborník J.M. Juran stručně charakterizoval jako „proces formování cílů jakosti a vývoje prostředků pro splnění těchto cílů“. S touto klasickou definicí přibližně koresponduje i definice uvedená v terminologické normě ČSN EN ISO 9000:2006, kde je plánování jakosti definováno jako „část managementu jakosti zaměřená na stanovení cílů jakosti a specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů jakosti“.Plánování jak...
|
|
1,1 |
0x |
|
Management procesu návrhu a vývoje
Semestrální práce9 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV současném vývoji managementu jakosti se význam plánování jakosti neustále zvyšuje a taktéž výrazně ovlivňuje konkurenceschopnost firem. Tato semestrální práce se zaměřuje na část z procesu realizace produktu, návrh a vývoj.Vznik nového produktuCelkový proces vzniku produktu představuje cyklus procesů. Typická fáze životního cyklu produktu začíná procesem marketingu a pokračuje přes procesy návrh a vývoj produktu, plánování a vývoj procesů, nakupování, výrobu či poskytování služby, prodejem...
|
|
0,1 |
0x |
|
Řízení jakosti - otázky k testu
Vypracované otázky3 s. / 1. roč. / doc
1) jméno ceny za jakost v USA? „Baldridgeova cena“2) který nástroj pro řízení jakosti se používá, když chceme zjistit příčinu nekvality a máme hodně údajů? Histogram3) které normy řeší otázku ekologických faktorů? Mezinárodní normy ISO 14*0004) kterou metodou určujeme životně důležitou menšinu a užitečnou většinu? Paterova analýza5) jakost je:a) absolutníb) nedefinovatelnác) relativní6) jak se nazývají náklady vznikající uvnitř podniku kvůli nedodržení předepsané jakosti? Náklady na vnitřní vadn...
|
|
0,1 |
1x |
|