Příprava učitele na výuku - Školní didaktika
Studijní materiál26 s. / 1. roč. / docx
APARÁT PREZENTACE UČIVA1. Verbální komponenty Z verbálních komponentů učebnice obsahuje výkladový text prostý, výkladový text zpřehledněný (tabulky a schémata), doplňující texty, podtexty k vyobrazením a slovníčky pojmů, cizích slov. Z celkového počtu 9 bodů, učebnice dosáhla 5 bodů.2. Obrazové komponentyJako obrazové komponenty je v učebnici umělecká ilustrace, nauková ilustrace, fotografie, prosté obrázky, grafy, diagramy, plánky a obrazová prezentace barevná. Učebnice za obrazové komponenty d...
|
|
3,4 |
4x |
|
Didaktika sekundárního vzdělávání
Studijní materiál196 s. / 1. roč. / pdf
Pojem „didaktika má svůj původ v řeckém „didaskein , což znamenalo učit, vyučovat, jasně vykládat, dokazovat. Jako první použil slovo didaktický v 17. století W. Ratke. Označoval jím cestu k vědění. J. Á. Komenský chápal didaktiku jako všeobecné umění, jak naučit všechny všemu. Jeho pojetí je široké a zahrnuje otázky, které dnes řeší obecná pedagogika.V první polovině 19. století se začíná vyčleňovat speciální část, kde se soustavně vykládaly otázky teorie vyučování (J. J. Pestalozzi, A. Diester...
|
|
1,0 |
0x |
|
Didaktika - Osobnost učitele
Studijní materiál14 s. / 3. roč. / doc
Výzkumy:• Neexistuje univerzální definice dobrého či efektivního učitele,• Neexistuje korelace mezi učitelovou odbornou kompetencí a úspěšností vyučování,• Zvláštnosti osobnosti, charakteru nemusí mít přímý dopad na efektivitu výuky,• Charakteristiky učitele nemají přímý dopad na prospěch žáků (i cholerik může být dobrým učitelem),• Délka učitelské praxe a zkušenost nezaručuje dobré výsledky - i mladý učitel může mít dobré výsledky,• Nezáleží tolik na tom, jaké vlastnosti učitel má, ale spíše na...
|
|
0,1 |
5x |
|
Pozorování vyučovací hodiny
Studijní materiál9 s. / 3. roč. / doc
1. POZOROVÁNÍ ČINNOSTÍ UČITELE• Práce s výchovně vzdělávacími cíliNelze vykonat jakoukoliv práci dobře, aniž byl znám, zamýšlen, formulován její cíl. Učitel cíl zná, musí ho sdělit.Chyby při sdělování cílů učitelem:- vůbec nesdělí cíl společné činnosti učitele a žáků v hodině, nebo mlhavě- formuluje cíle příliš obecně, (budeme procvičovat a opakovat, naučíme se další kapitolu, seznámíme se s dalším druhem sloves, řekneme se něco o …..)- sdělí jen hlavní cíl hodiny a nesděluje cíle dílčích činnos...
|
|
0,1 |
4x |
|
Teorie vzdělávání
Projekt3 s. / 2. roč. / doc
Potřeba klasifikace teorií vzděláváníKlasifikace teorií vzdělávání se nám jeví jako nutná, poněvadž jejich příliš velký počet neusnadňuje ani pochopení, ani volbu směru případných změn ve výchově.Navrhovaná klasifikace zahrnuje 7 kategorií:1. Spiritualistickou2. Personalistickou3. Kognitivně-psychologickou4. Technologickou5. Sociokognitivní6. Sociální7. Akademickou Řada badatelů navrhla různé typologie vzdělávacích modelů, pro naši výuku budeme používat model YVESE BERTRANDA. Musíme chápat, že c...
|
|
0,1 |
8x |
|