Sociální patologie - poznámky
Poznámky51 s. / 1. roč. / doc
Sociálně-patologický jev= důsledek chování jedince.Není nahodilý, má svou genezi, dynamiku, příčiny, důsledky a vztahuje se k mnoha prvkům prostředí, ve kterém vznikl. Nelze jej tedy od prostředí oddělovat a pokoušet se jej samostatně řešit. Charakteristické projevy: - nezdravý životní styl- nedodržování nebo porušování sociálních norem, zákonů a předpisů- toto chování a jednání vede k poškozování zdraví jedince, prostředí, ve kterém žije a pracuje- ve svém důsledku pak k individuálním a skupino...
|
|
1,0 |
3x |
|
Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém
Studijní materiál237 s. / 1. roč. / pdf
Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syn CAN) představuje závažný multifaktoriální sociálně patologický jev, se kterým se setkáváme i v naší společnosti. Je velkým omylem v našich představách, že období dětství je v podstatě vždy naplněno láskou a radostí a je smutnou realitou, že mnohé děti kolem nás jsou vystavené týrání, zneužívání a zanedbávání, a to nejednou dokonce po většinu svého dětství, aniž by kdokoliv jejich nepříznivou situaci rozpoznal, zachytil a dal podnět k zah...
|
|
4,1 |
3x |
|
Sociální patologie - kompletní poznámky
Poznámky26 s. / 2. roč. / doc
Sociální patologie: souhrnný pojem pro nebezpečné, sankcionované formy deviantního chování. Jako vědecký obor, nejčastěji zmiňovaný jako součást sociologie, se věnuje příčinám a popisu sociálních deviací.Poruchy chování: negativní odchylky od normy běžného chovánípojem používaný v psychologii, psychiatrii a etopediiPříčiny poruchu chování:predisponující (dědičnost, vrozené vlivy)preformující (socializační: rodina, škola, skupina vrstevníků, širší sociální okolí)provokující (zátěžové situace: tra...
|
|
0,3 |
3x |
|
Šikana
Seminární práce8 s. / - roč. / pdf
I. ÚvodV dnešní technické době je stále mnoho dětí, které každé ráno chodí do školy plnéstrachu z ústrků, posměchu, ponižování, nadávek, pomluv, fyzického násilí a mnoho dalšíchnegativních projevů. Pro rodiče hledají výmluvy, které by měly vysvětlit jejich starch čiproblémy spojené s pobytem ve škole.Šikana a projevy s ní spojené jsou často skryté. Je těžké tento způsob chování včasobjevit a pracovat na jeho nápravě. Nezáleží jen na pedagogovi, ale i na všech, koho seproblém týká, aby byla šikan...
|
|
0,1 |
17x |
|
Studijní podklady pro předmět Sociální patologie
Studijní materiál318 s. / - roč. / zip
Týrání, zneužívání a zanedbávání dětí je v současnosti obecně souhrnně
označováno anglosaskou zkratkou CAN (Child Abuse and Neglect). Syndrom
CAN je obvykle definován jako poškození fyzického, psychického
nebo sociálního stavu a vývoje dítěte, které vzniká v důsledku jakéhokoli
nenáhodného jednání rodičů nebo jiné dospělé osoby a které je v dané společnosti
a kultuře hodnoceno jako nepřijatelné. Sociálně - patologický jev = důsledek chování jedince.Není nahodilý, má svou genezi, dyn...
|
|
8,3 |
0x |
|
Sociální patologie
Přednášky21 s. / - roč. / doc
1. PŘEDNÁŠKAPohledy na normu a normalituPojetí normy a normality statistické (frekvenční) pojetí normality =) „normální je ti, co je běžné, průměrné, frekventované“ individuálně vztahové, subjektivní pojetí normality =) „normální je to, co odpovídá individualitě každého jedince“ zdravotní pojetí normality =) „normální je to, co je zdravé“ sociokulturní pojetí normality =) „normální je to, co je v dané společnosti a kultuře obvyklé“ věkový faktor při posuzování normalityStatistické (frekvenč...
|
|
0,2 |
4x |
|