Vypracované otázky ze státnicového okruhu Sociální deviace
Státnicové otázky27 s. / 3. roč. / doc
1. SOCIALIZACE A ALTERNATIVNÍ ODCHYLNÁ SOCIALIZACE, DESOCIALIZACE A DISOCILITA SOCIALIZACE• široké pojetí - formování a růst osobnosti pod působením vlivu výchovy• výchovou je míněno cílevědomé soustavné působení výchovných činitelů - rodičů, učitelů, atp.• celoživotní proces - souvisí s přizpůsobování se změnám a událostem v jednotlivých životních etapách• socializace je pojem širší, zahrnuje všechny vlivy, které působí na formování osobnosti• pojem vrůstání do společnosti, přijímání kultury, j...
|
|
0,9 |
1x |
|
Vypracované otázky z okruhu Sociálně pedagogické teorie ke státnicím
Státnicové otázky58 s. / 3. roč. / doc
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy4 PARADIGMATA POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ :I. terapeutické paradigma - doprovázení, pomoz mi se poznat, cílem je zmenšení trápení a biopsychosociální pohoda klienta, je to paradigma orientované na klientaII. poradenské paradigma - nauč mě dovednosti, otevření možností, behaviorální přístupIII. reformní paradigma - orientované na změnu prostředí, prosadil se v 60.letech v Latinské Americe, je to antiapresivní pedagogika, má osvobozujíc...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracovaný zkouškový okruh Specifické poradenské problémy ke státnicím
Státnicové otázky24 s. / 3. roč. / doc
1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ JEJICH DIAGNOSTIKA A NÁPRAVADyslexie• Detekce problému• Je to dril pro rodiče, děti i učitele• SPU - porucha projevující se v oblasti nabývání vědomostí nebo dovedností• Vzdor klasickým postupům inteligenci a podnětnému sociokulturnímu prostředí• Druží se s ADHD, někdy i s lehkým intelektovým podprůměrem• Vyskytuje se i u smyslového poškození - brýle mohou zlepšit výkon• Zcela individuální• ETIOLOGIE :• nepřímé příčiny• genetické vlivy - mohou být přirozeně kompenzová...
|
|
0,2 |
1x |
|
Sociální pedagogika I. - Sociální deviace a její prevence - distanční text
Studijní materiál31 s. / 3. roč. / doc
1. ÚvodKriminalita, závislosti na drogách, týrání dětí, rasismus, xenofobie, prostituce a řada dalších sociálně deviantních jevů se dostaly do našeho slovníku a zdá se, že v něm velmi rychle zdomácněly. Představují totiž sociální jevy, které se pro společnost staly problémem a pro občana ohrožením.Cílem předkládaného textu je snaha přiblížit sociálně deviantní či sociálně patologické projevy očima sociálních pedagogů a poskytnout studentům sociální pedagogiky základní orientaci v problematice so...
|
|
0,2 |
0x |
|
Studijní text k předmětu - Sociální pedagogika
Studijní materiál20 s. / 1. roč. / pdf
1 Práva dítěte v sociální pedagogice1.1 Historický úvod1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR1993 tent...
|
|
0,2 |
2x |
|
Studijní opora předmětu Sociální pedagogika
Studijní materiál20 s. / 3. roč. / doc
1 Práva dítěte v sociální pedagogice1.1 Historický úvod1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR1993 tent...
|
|
0,4 |
0x |
|
Poznámky z předmětu Sociální psychologie
Poznámky30 s. / 2. roč. / doc
I. Předmět a historie sociální psychologie- je jedním ze základních oborů psychologie (teoretická oblast)- v praktické oblasti patří do školství, zdravotnictví, klinické psychologie, ekonomie aj.- sociální psychologie je věda o tom jak se člověk v sociálních a kulturních situacích utváří a jak v nich působí (socializace - utváření, interakce - působí v situacích, situace - vstupuje do aktivní interakce)Předmět sociální psychologie: Různá pojetí: Czepanski: věda, která má zkoumat psychologické je...
|
|
0,2 |
0x |
|
Integrace osob s downovým syndromem
Bakalářská práce92 s. / - roč. / doc
Narození dítěte s Downovým syndromem je realita, která se vyskytuje nezávisle na vůli a skutcích rodičů. Od vyspělé kulturní společnosti se přepokládá, že jedince s postižením začlení do společnosti a vytvoří takové společenské prostředí, které jim zajistí možnost vzdělání a rehabilitace a nedonutí je žít v ústavech nebo úplně izolovaně.U osob s Downovým syndromem je charakteristickým rysem snížená inteligence a také jejich fyziognomické zvláštnosti, které tyto osoby činí odlišné od ostatní popu...
|
|
2,3 |
2x |
|
Vybrané oblasti sociální pedagogiky
Studijní materiál92 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodPředložený distanční text je určen především studentům sociální pedagogiky, ale může poskytnout důležité informace všem pedagogickým pracovníkům, jako jsou učitelé, speciální pedagogové, asistenti pedagoga apod. Vycházím totiž ze základního předpokladu, že každý pedagogický pracovník by měl být zároveň sociálním pedagogem.Sociální pedagogika je pedagogická disciplína s výrazně integrujícím charakterem. Zaměřuje se na každodenní život jedince, analyzuje jeho životní situace a procesy a pokouš...
|
|
1,3 |
2x |
|
Druhy sociálních deviací u dětí
Poznámky15 s. / 3. roč. / doc
Deviace negativní a pozitivní - jedná se o snahu postihnout skutečnost, že každá odchylka od normy je deviací, tedy nejen porušení normy, ale i její přehánění a dovádění do krajnosti. • negativní sociální deviace - bezdomovectví, drogy, alkoholismus, gamblerství, prostituce, kriminalita, promiskuita, sexuální zneužívání, nefunkční rodina, sekty, migrace, sebevražednost, korupce, rasismus…• pozitivní sociální deviace - striktní dodržování např. pravidel silničního provozu, abstinence, striktní do...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky - Psychologie osobnosti
Vypracované otázky10 s. / 1. roč. / docx
1) předmět psychologie osobnosti a vývojové psychologie, základní pojmyPohled na povahu člověka• biologicky - anatomické, fyziologické, biochemické vlastnosti• sociální - vztahy k jiným lidem (interpersonální, instituce, společnost)• psychologický - procesy uvnitř:- kognitivní přístup = znám, chápu, rozumím, ovládám sebe i věci kolem sebe- fenomenologický = prožívám myšlenky, city, vjemy, povaha prožitků • duchovní - týká se vztahu k Bohu, vesmíru, přírodě jako celku, specifických zkušenostíIdeá...
|
|
0,1 |
3x |
|
Psychosomatické poruchy u dětí školního věku
Poznámky9 s. / 3. roč. / docx
Somatická nemoc:• Můžeme ji obecně chápat jako narušení určitých funkcí organismu, které nepříznivě ovlivňují kvalitu života nemocného jedince.• Jakékoli závažné onemocnění je velikou životní zátěží, která nějakým způsobem ovlivní psychiku nemocného.• Mnohé tělesné potíže mohou v závislosti na špatném psychickém stavu nemocného vzniknout být udržovány či zhoršovány, ale dobrý psychický stav může také přispět k jejich zlepšování či vymizení. • Mezi tělesnou a psychickou složkou existuje recipročn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Energetická stránka pomáhání, syndrom vyhoření, hranice pracovníka
Poznámky6 s. / 3. roč. / docx
Tělo jako zdroj poznání a energie:Co plní funkci středu v našem osobním prostoru? Naše tělo. Tělové prožitky dávají jistotu, že žijeme. Tělem poznáváme svět. Vše, co se s námi děje, má svou odezvu v těle. Tělo je prvořadým nástrojem našeho poznání. Zejména v kontaktu s lidmi nám tělo poskytuje důležité průběžné zprávy. V těle rozpoznávám, jak na nás druhý člověk působí. Registrujeme jemné tělové projevy vztahu druhého člověka k nám a rozumíme jim skrze naši vlastní zkušenost ve svém vl. těle. Te...
|
|
0,1 |
1x |
|
Emoční poruchy u dětí školního věku
Jiné7 s. / 3. roč. / docx
Emoce jsou výrazem našeho subjektivního vztahu ke světu i k sobě samému. Slouží jako prostředek aktuální orientace a s tím související regulace chování. Vyjadřují, zda je nám něco příjemné, nebo vyvolávají určité reakce a aktivizují naše jednání, nebo je naopak tlumí. Emoce i jejich poruchy lze velmi zjednodušeně rozdělovat dle jejich intenzity, délky trvání či kvality emočního prožitku.EMOČNÍ PORUCHY:1. Poruchy afektůMají značnou intenzitu, ale kratší trvání.a) Patický afekt• Velmi silný emoční...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálně deviantní životní styl v kontextu fenoménu každodennosti
Poznámky6 s. / 3. roč. / doc
Sociálně deviantní životní stylŽivotní styl chápeme jako hierarchizovaný systém činností lidí (jedinců, skupin), odrážející se ve vědomí, hodnotách a životních cílech. Životní styl s jeho komponentami: práce, společenská existence, vědomí, působí jako zobecňující a vztažný prostor pro existující různorodost charakteristik. V rámci životního stylu - jako individualizovaného životního způsobu - existují i vzájemně rozporné kvality a skutečnosti. Existují také různé úrovně sociálně deviačního život...
|
|
0,1 |
1x |
|
Primární prevence sociálních deviací - Principy, metody, projekty, instituce
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Primární prevence (PP)- konkrétní aktivity realizované s cílem předejít problémům a následkům sociálně patologických jevů, případně minimalizovat jejich negativní dopad , včetně dalšího šířeníFormy PP1. NespecifickáNespecifickou primární prevencí se rozumí aktivity, které tvoří nedílnou součást primární prevence a jejímž obsahem jsou všechny metody a přístupy umožňující rozvoj harmonické osobnosti, včetně možnosti rozvíjení nadání, zájmů a pohybových a sportovních aktivit. Programy nespecifické ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Problematika agresivity a šikany
Poznámky12 s. / 3. roč. / doc
Agresivita a šikana v různých prostředích, znaky šikany, vývojová stadia šikany, charakteristika aktérů šikany, možnosti odhalení šikany, depistáž, zásady a postup vyšetřování a nápravy šikany, prevence v oblasti agresivity a šikany.► Agresivita a šikana v různých prostředích• Agresivita K. Lorenz tvrdí, že agresivita je spontánní pudová tendence (nepotřebuje vnější podnět). J. Dollard je autorem teorie, že agresivita je reakcí na frustraci. Volavkovo vymezení: Agresivitou a násilím se rozumí ma...
|
|
0,1 |
2x |
|
Bio-psycho-sociální příčiny rozvoje sociální deviace
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Teorie sociálních deviacíZ velkého množství existujících teorií deviace lze vyčlenit tři základní teoretické proudy, a to: biologický (nacházející příčinu deviace v genetických, anatomických a fyziologických faktorech), psychologický (kladoucí důraz na osobnost člověka, motivaci, agresi, frustraci či sílu ega) a sociologický (zdůrazňující rozhodující vliv prostředí a sociokulturních či skupinových faktorů). Přesto, že některé teorie působí v současné době poněkud archaicky, je vhodné se s nimi, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Hrozba jménem šikana
Seminární práce14 s. / - roč. / doc
CO JE VLASTNĚ ŠIKANA A JAKÝ JE JEJÍ PŮVODSlovo šikana pochází z francouzského slova "chicane", což znamená zlomyslné obtěžování, týrání, sužování, pronásledování, atd. Obyčejně se tím myslí opakované ubližování. Trýzněná obět' trpí často celé měsíce, nebo dokonce i celá léta. Když však jde o zvlášť kruté ublížení, označíme za šikanu i jednotlivou událost, která se zatím neopakovala. Zásadně však mluvíme o šikaně pouze tehdy, když je obět' z nějakého důvodu bezbranná, bud' pro fyzickou slabost či...
|
|
0,1 |
4x |
|
Děti ohrožené prostředím - Syndrom CAN, diagnostika, preventivní a východná opatření
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
• Tzv. riziková mládež se jako vážný sociální problém historicky objevuje až v novověku.• Na vzniku fenoménu rizikové mládeže se podílejí různé společenské změny probíhající v západních společnostech v posledních dvou stoletích.• Slábnou systémy sociální kontroly, které tradičně ovlivňovaly ty sféry života, jež se dnes pokládají za soukromé (byl to vliv církve, vliv „vrchnosti,“ vliv širší rodiny, vliv sousedů.).• Rodina je dnes zakládána výhradně kvůli emočnímu uspokojování dospělých, je málo s...
|
|
0,1 |
0x |
|
Skenovaná literatura - Kapitoly ze sociální pedagogiky
Skripta24 s. / - roč. / pdf
Předkládané skriptum o sociální pedagogice má sloužit studentům bakalářského studia tohoto oboru. Na pedagogické fakultě je to studium počínající rokem 1996 a je zaměřeno na sociálně pedagogické problémy volného času. Obsahuje soubor studií, které mají převážně historizující charakter. Mají přispět k pochopení vzniku a funkcí sociální pedagogiky v kontextu tří sousedících zemí: Německa, Polska a naší republiky.Publikované studie se nepokoušejí o ucelený sborník, jsou to zatím pouhé „kapitoly". C...
|
|
36,3 |
0x |
|
Výpisky z témat - předmět Sociální pedagogika
Poznámky19 s. / - roč. / doc
Vymezení sociální pedagogikyPedagogická disciplína, převážně zařazována jako pedagogická disciplína aplikovaná, někdy i hraniční - zabývá se pedagogikou a sociologií (základní pedagogická disciplína, nahrazuje teorii výchovy) - zabývá se sociálními vztahy, které jsou v procesu výchovy a vzdělávání (široký prostor, vztahy mezi učitelem, žáky, sociální vztahy mezi vychovávanými, sociálně patologickými jevy)- překrývá se s pedagogickou psychologií, sociální psychologií, vztahy mezi vrstvami, sociál...
|
|
0,1 |
0x |
|
Supervize v pomáhajících profesích, její cíle, formy a metody
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
Supervize• "supervision" jako "dohled, dozor, kontrolu, říze¬ní, inspekci" apod.• metoda zaměřená na zvyšování kvality a profesionality práce, u nás rozvoj v 90. letech• je to určitá celoživotní forma učení zaměřená na rozvoj profesionálních dovedností a kompetencí, kdy je důraz kladen na aktivaci vlastního potenciálu v bezpečném a tvořivém prostředí• namísto hodnocení, striktní kontroly, upozorňování na chyby či jednostranného udílení rad, nastupuje vzájemná spolupráce mezi supervizorem a super...
|
|
0,1 |
1x |
|
Specifické poruchy učení, diagnostika a náprava
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ, DIAGNOSTIKA A NÁPRAVA• souhrnné označení různorodé skupiny poruch, které se projevují zřetelnými obtížemi při nabývání a užívání takových dovedností, jako je mluvení, porozumění mluvené řeči, čtení, psaní, matematické usuzování nebo počítání• pod pojmem specifická porucha učení (SPU), ale také vývojová porucha učení či specifická vývojová porucha učení můžeme zahrnout celou skupinu poruch a dysfunkcí, které jsou příčinou výukových obtíží dítěte ve škole• jedná se o hand...
|
|
0,1 |
1x |
|
Komunitní práce a komunitní projekt
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Komunita • lidé, kteří žijí v geograficky definované oblasti a mezi nimiž existují vzájemné sociální vazby (ve smyslu příbuzenství, přátelství, známosti a také ve smyslu účasti na aktivitách a některých formách ekonomické směny - kupování zboží a služeb, práce pro místní zaměstnavatele apod.) a kteří jsou citově vázáni k sobě navzájem a k místu, kde žijí. (Mattessich, Monsey, Roy, 1997)• komunita je vymezena hranicemi (geografické, politické, ekonomické, sociální), postavena na pilířích (sdílené...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálna pedagogika ako životná pomoc
Studijní materiál221 s. / - roč. / pdf
Je mnoho teoretických disciplín, ktoré majú pomáhajúci charakter. Jednou z nich je aj sociálna pedagogika, ktorá sa stala v odbornej verejnosti známou až posledné desaťročie. K tejto disciplíne sme sa na Slovensku vrátili začiatkom 90. rokov 20. storočia, a to vplyvom existencie sociálnej pedagogiky v západnej Európe, rastu sociálnych problémov, vplyvom demokratizačných premien v spoločnosti a odkrývania tabuizovaných problémov.Táto práca je písaná ako vysokoškolská učebnica študentom odboru ped...
|
|
0,8 |
24x |
|
Komunitní škola a komunitní vzdělávání
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
Komunitní vzdělávání• komunitní vzdělávání zahrnuje programy, jejichž cílem je rozvoj určitého společenství; rozvoj lidských zdrojů• kladen důraz na rozvoj kritického myšlení a zvýšení tolerance cílem je vzdělávat lidi v komunitě, šíření informací, komunikačních dovedností• prováděno ve vzdělávacích střediscích (komunitní vzdělávání by mohlo probíhat ve školách ve večerních hodinách, kdy jsou tyto prostory nevyužité)• pojato jako celoživotní vzdělávání, zahrnuje kurzy, rekvalifikace, programy na...
|
|
0,7 |
0x |
|
Syndrom ADHD a ADD
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Syndrom ADHD a ADDTermín ADHD je vytvořen z anglického Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder, což česky znamená s poruchou pozornosti s hyperaktivitou. V České republice se pro tuto poruchu stále ještě v terénu často užívá termín LMD.Termín ADD - (Attention Deficif Disorders - porucha pozornosti čili bez hyperaktivity)Jde o časté problémy dětského věku a příčinu školních problémů, ať už v případě výsledků nebo chování. Nejčastěji bývají diagnostikovány v předškolním věku nebo nejdéle do sedm...
|
|
0,1 |
4x |
|
Poznámky z předmětu Sociální pedagogika
Poznámky15 s. / - roč. / doc
» Je to součást vědní disciplíny pedagogika
»
Sociální pedagogika jako učební předmět
»
Sociální pedagogika jako studijní specializace
»
Sociální pedagogika jako akademická disciplínaSociální pedagogika jako součást vědní disciplíny Pedagogika- Konstituovaná (všeobecné pedagogika, didaktika, teorie výchovy) pedagogická disciplína, která patří do soustavy pedagogických věd, věd o člověku i do společenských věd.- Názory na předmět zkoumání obsahu jsou široké spektrum zaměření na:• Znevýho...
|
|
0,2 |
2x |
|
Závislostní a návykové chování
Poznámky11 s. / 3. roč. / doc
17. Závislostní a návykové chováníZávislost = stav, při němž člověk není schopen se obejít bez určité látky nebo činnostiSložky:a) fyzická - somatická, návyk těla, které na nedostatek látky reaguje abstinenčním syndromemb) psychická - nutkání vzít si určitou látku (činnost) a dostat se díky ní do příjemného stavuc) sociální - označení pro závislost brát, když jsem v určitém prostředíWHO = světová zdravotnická organizace definovala závislost jako stav, kdy v období 1 roku se u osoby objevují 3 ze...
|
|
0,1 |
4x |
|
Děti ohrožené prostředím - syndrom CAN, diagnostika, preventivní a výchovná opatření.
Poznámky7 s. / 3. roč. / doc
Syndrom CANSyndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte je definován na základě doporučení zdravotní komise Rady Evropy z roku 1992. Je uváděn pod zkratkou CAN ( child abuse and neglect). Jedná se o vědomé či nevědomé jednání, kterého se dopouští dospělý člověk (rodič či jiná blýská osoba) na dítěti. Následkem tohoto jednání dochází k poškození zdraví a zdravého vývoje dítěte. Formy a projevy syndromu CANTělesné týrání, zneužívání a zanedbávání• Aktivní (týrání): tržné, zhmožděné rány a poranění,...
|
|
0,1 |
0x |
|
Socializace a alternativní socializace, desocializace, desocialita
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Socializace:Je proces začleňování člověka do společnosti, v němž dochází k proměnám, jimiž se jedinec postupně vzdaluje od výchozího stavu novorozeněte a stává se z něho člověk jako kulturní bytost schopná fungovat ve složitém systému lidské společnosti.Je to proces pasivního i aktivního učení, v němž si člověk osvojuje (internalizuje) určitý systém kulturních poznatků, norem a hodnot, sociálních rolí, způsobů chování a jednání, jež mu umožňují začlenit se úspěšně do určité společnosti a aktivně...
|
|
0,1 |
1x |
|
Antiopresivní přístupy v práci s minoritami
Poznámky5 s. / 3. roč. / docx
ANTIOPRESIVNÍ PŘÍSTUPY V PRÁCI S MINORITAMI• Na konci 80. a v průběhu 90. let 20. stol. se v moderní sociální práci začaly prosazovat přístupy, které bývají označovány jako antidiskriminující a antiopresivní = namířené proti znevýhodňování a utlačování. • AOP nelze vymezit jednoduchou definicí, ale to co autory různých vymezení spojuje, je snaha čelit opresivnímu působení struktur a institucí. • Thomas a Pierson považují za cíl AOP „...redukovat individuální a institucionální diskriminaci založe...
|
|
0,1 |
2x |
|
Emoční poruchy u dětí školního věku
Poznámky3 s. / 3. roč. / doc
Úzkost a strach patří mezi normální a adaptivní vývojové fenomény. Úzkost nemá konkrétní obsah, strach se váže na různé konkrétní předměty nebo situace. Dětské fobie jsou přechodné a výjimečně mají přímý vztah k pozdějším neurotickým poruchám v dospělosti. Celá řada celoživotních strachů a fobií má ovšem svůj základ v období 3 - 6 let věku dítěte. Ve věku 8 -10 let dospívá k plnému pochopení pojmu smrti s její nezvratností, řada dětí se v tomto období může začít bát tmy, číhajícího nebezpečí, ap...
|
|
0,1 |
2x |
|
Mediace jako způsob řešení konfliktů
Poznámky3 s. / 3. roč. / docx
Mediace• Jedná se o alternativní metodu řešení konfliktů• Cílem je snížit překážky v komunikaci a sbližovat zúčastněné strany • Hlavním cílem je dosáhnout dohody mezi stranamiDohoda• Naplňuje zájmy, potřeby či představy všech zúčastněných• Nejlepší je jí sepsat (mít v písemné podobě) => je závaznáU nás mediaci řeší institut narovnání (rodinné a občanské právo)Řešení konfliktů:1. prosazení• jednostranné řešení• jedna strana tvrdě prosazuje své zájmy2. únik• neřešení konfliktu („clona“, „tichá ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Desociální strategie a desociální vývojové fáze
Poznámky6 s. / 3. roč. / doc
Desociální strategieJiž při zběžném pozorování desociálních (deviantních) projevů zjistíme, že exis¬tuje tendence k sociálně netvořivému vnímání a hodnocení produktivní činnosti druhých, nevyvážený vztah mezi plněním povinností a zábavou. Desociální projevy v různých formách znehodnocují produktivní činnost, tvořivou činnost druhých, society, a to v různých formách. Tím, jak svými hodnotami, nebo činností znehodnocují produktivní činnost society, znehodnocují - zdánlivě paradoxně - také svůj vol...
|
|
0,1 |
2x |
|
Mentální retardace a lehký intelektový podprůměr, otázky integrace a podpůrných výchovných opatření
Poznámky2 s. / 3. roč. / doc
Mentální retardace - souhrnné označení vrozeného postižení rozumových schopností, které se projevují neschopností porozumět svému okolí a v požadované míře se mu přizpůsobit. Je definována jako neschopnost dosáhnout odpovídajícího stupně intelektového vývoje. V populaci se vyskytuje přibližně 3 % mentálně postižených lidí. Příčinou vzniku je postižení CNS (jak genetické tak exogenní faktory, které poškodí mozek v rané fázi vývoje, genetické příčiny - odlišný počet nebo struktura autozomů - Downů...
|
|
0,1 |
1x |
|
Poznámky z prezentací a přednášek - Sociální pedagogika
Poznámky6 s. / - roč. / doc
Struktura» Vymezení pojmu
»
Typologie krizových životních situací
»
Fáze krizových životních situací
»
Důsledky kr. ž. s.
»
Možnosti řešení kr. ž. s.Pojmy
»
Krize - vrcholný moment konfliktu1. Situace, v níž je vážně oslabená adaptace2. Člověk se cítí bezmocně3. Má ohroženou existenci
»
Krizová intervence - rychlá pomoc člověku, který se dostal d krizové situace a nedokáže ji zvládnout vlastními silami¨Typologie KŽS
»
ztráta blízké osoby
»
ztráta domova
»
ztráta společ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Poznámky z přednášek - Sociální pedagogika
Poznámky6 s. / - roč. / docx
Sociální pedagogikaPříčiny vzniku po roce 1990: filozofie, sociologie - výchozí disciplíny; základní paradigma; tradiční teorie- Vznik sociální pedagogiky na přelomu 19. A 20. St a sporadický rozvoj sociální pedagogiky v jednotlivých historických obdobích- Existence sociální pedagogiky v jiných zemích- Odtabuizování sociálních problémů a potřeba řešit jeVýchodiskové disciplíny - filosofie, sociologie= základ rozvoje sociální pedagogiky- Vznik sociální pedagogiky významně ovlivnil vznik filosofie...
|
|
0,1 |
2x |
|
Pravidla úspěšné řeči těla
Prezentace17 s. / - roč. / ppt
V řeči těla se odrážejí nástroje nonverbální komunikace. Umožňuje získávat informace o lidech na základě smyslových vjemů a signálů.Prostřednictvím mimoslovní komunikace vyjadřujeme emoce, zájem o sblížení, dochází k vytváření dojmu u druhého o tom, kdo jsem já. Formy mimoslovní komunikace- Mimika - Řeč očí a pohledů- Gestika- Kinezika- Proxemika- Haptika- Posturologie- Chronemika- Úprava zevnějšku
|
|
1,1 |
5x |
|