Specifické poruchy učení v dospělosti
Prezentace21 s. / 1. roč. / ppt
Dospívání můžeme charakterizovat jako období, které je ohraničeno na jedné straně prvními známkami pohlavního zrání a znatelnou akcelerací růstu, na druhé straně dovršením plné pohlavní zralosti a dokončením tělesného růstu. probíhá řada významných psychických změn a dochází k novému sociálnímu zařazení jedince (Langmeier, Krejčířová, 1998)Hyperaktivní jedinci jsou více impulzivní, častěji mění místo bydliště. Dosahují nižšího vzdělání, opouštějí dříve školu a nebo jsou vyloučeni. Mají nižší seb...
|
|
0,2 |
2x |
|
Klasifikace kombinovaných postižení
Seminární práce8 s. / 1. roč. / doc
Klasifikace kombinovaných postiženíPro potřeby resortu školství se uvádí tři skupiny žáků s více vadami (čj. 16776/97-22):skupina, v níž je společným znakem mentální retardace/sdružují se tělesné, smyslové vady, vady řeči, psychická onemocnění, vývojové poruchy učení a chovánískupina tvořena kombinací vad tělesných, smyslových a vad řečiautistické děti a děti s autistickými rysy, u nichž jsou diagnostikovány další vadyJedinci/děti se zrakovým postižením a vícenásobným postižením- terminologie - ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Žák s SPU na 2. stupni ZŠ, na střední škole
Prezentace19 s. / 1. roč. / ppt
Na základě vyšetření seznámit ostatní učitele, Vycházet z aktuálního stavu dítěte, spolupráce s rodinouPracovní účast - třídní učitel, výchovný poradce, speciální pedagogNesrovnáváme žáky s SPU s ostatními,Vypracujeme IVP ve spolupráci - rodina-školaVysvětlit ostatním žákům odlišný způsob hodnocení Ponecháme dítěti kompenzační pomůcky v hodináchMožnost docházení do dys kroužků či ambulantně do PPP- reedukace s využití speciálních metodPracovat dle dané legislativy, preference ústního zkoušení, d...
|
|
1,6 |
0x |
|
Aktivní učení - Lilli Nielsen
Seminární práce6 s. / 1. roč. / doc
Tradiční metody se vždy nemusí při jejich využívání u dětí se zrakovým či kombinovaným postižením setkávat s úspěchem. Lilli Nielsen, dánská speciální pedagožka, proto vypracovala metodu aktivního učení, které vychází z jejích letitých zkušeností z pozorování jak zdravých dětí, tak dětí se zrakovým postižením. Tato metoda předpokládá, že nejvíce se dítě může naučit, pokud bude samo aktivní. Pasivní informace děti většinou nejsou schopny zvnitřnit a používat je. Princip aktivního učení tedy vychá...
|
|
1,4 |
5x |
|
Deník individuální praxe
Jiné5 s. / 1. roč. / doc
Individuální pedagogickou praxi jsem vykonávala v Základní škole speciální U Trojice v Havlíčkově Brodě. Prováděla jsem asistentské činnosti ve třídě, kde bylo 7 žáků, 6 chlapců a jedna dívka. Vzdělávali se dle Vzdělávacího programu pomocné školy. Pondělí 14.9.Dvě hodiny TV - venku prší, zůstáváme proto ve třídě. Začínáme rozcvičkou, protahujeme se, děláme jednoduché úkony. Z kabinetu jsme donesli různé pomůcky trénující rovnováhu (různé válečky, podložky), po kterých děti přecházejí. Poté si há...
|
|
2,9 |
21x |
|