Vypracované okruhy k zápočtu - Ubytovací služby
Vypracované otázky12 s. / 2. roč. / doc
1. Vývoj hotelnictví a jeho význam pro cestovní ruch= hotelnictví vyjadřuje podnik poskytující přechodné ubytování lidem zdržujícím se mimo domov, který nabízí většinou také stravování a občerstvení.= Touha poznávat nové kraje, neustále zvětšovat své impérium či pouhá snaha o zajištění obživy pro svoji rodinu, to a mnohé jiné byly důvody, proč lidé již ve středověku začali cestovat. První zmínky o cestovatelích pocházejí z roku 2000 př. n. l. v Mezopotámii. Prvním vzdělaným cestovatelem, který p...
|
|
0,1 |
2x |
|
Management, organizační uspořádání hotelu
Poznámky8 s. / 1. roč. / doc
V hotelu rozlišujeme následující úseky:- správní úsek hotelu (řízení činnosti hotelu a jeho jednotlivých částí),- technický úsek hotelu- ubytovací středisko hotelu (část příjmu a část lůžková),- stravovací středisko hotelu ( výrobní a skladová část, odbytová část),- doplňkové služby hotelu - v závislosti na třídě a velikosti hotelu (směnárenské služby, praní a čištění oděvů, pronájem bezpečnostních skřínek, relaxační centra, kadeřnictví, kosmetika aj.).Vrcholový management hotelu Top managemente...
|
|
0,1 |
6x |
|
Aktuální stav hotelového podnikání
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
V hotelnictví lze v současné době rozeznávat několik způsobů provozování hotelů: 1. Nezávislý hotelHotel nebo hotely, které jsou provozovány nezávisle na jiném hotelovém subjektu. Tento stav má vliv na know-how, marketing a rezervace, které nejsou zajišťovány žádným globálním distribučním systémem.2. Rezervační systémHotel nebo hotely, které za (zpravidla) roční členský poplatek využívají výhod celosvětového rezervačního systému. Kromě členského poplatku hradí určitou částku za každou rezervaci....
|
|
0,1 |
0x |
|
Kontrolní orgány (státní) - vnější kontrola
Studijní materiál6 s. / 1. roč. / doc
Kontrolní orgány (státní) - vnější kontrola1. Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) Je nezávislý kontrolní orgán České republiky, jehož postavení, působnost, organizační strukturu a činnost upravuje zákon o Nejvyšším kontrolním úřadu.Oprávnění:Vykonává kontrolu hospodaření se státním majetkem a finančními prostředky vybíranými na základě zákona ve prospěch právnických osob s výjimkou prostředků vybíraných obcemi v jejich samostatné působnosti, hospodaření s prostředky poskytnutými České republice ze zah...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pravidla pro vyřizování stížností hostů (klientů)
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
Jak se úspěšně vypořádat s ústní stížností?• Pro úspěšné vyřízení ústní stížnosti existuje osm rad, které pomohou změnit nespokojeného hosta ve spokojeného• Rady je možné použít při osobním jednání i u stížnosti uplatňované po telefonu• Pozor! Pokud se stěžovatel neobrátí v hotelu na správnou osobu, je důležité, aby ten, kdo s ním přijde první do kontaktu, použil první tři rady. Potom může být stěžující si host kontaktován tím správným a odpovědným pracovníkem1. Řekněte děkuji- vaše bezprostředn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Historie a současnost oboru hotelnictví
Studijní materiál11 s. / 1. roč. / doc
1 Historie a současnost oboru hotelnictví1.1 Pojem hotelnictvíPojem hotelnictví podle Slovníku spisovného jazyka českého Akademie věd z roku 1971 vyjadřuje organizaci a činnost hotelů. Slovo je odvozené od slova hotel, které můžeme definovat několika způsoby. Za prvé vyjadřuje podnik poskytující přechodné ubytování lidem zdržujícím se mimo domov, který nabízí většinou také stravování a občerstvení. Druhý význam slova hotel nalezneme ve spojení se šlechtickým palácem vévody, kardinála nebo městsk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Housekeeping (lůžková část hotelu)
Poznámky8 s. / 1. roč. / doc
Tento úsek se nazývá také úsekem hotelových pokojů. V čele housekeepingu stojí hotelová hospodyně (direktrice), která spolupracuje mj. s pracovníky recepce. Hlavním úkolem hosekeepingu je zajištění kvalitního ubytování a všech služeb, které souvisejí s pobytem hosta. V organizační struktuře je hotelová hospodyně na stejné úrovni jako šéfkuchař, vedoucí restaurace, vedoucí recepce apod.Hotelová hospodyně dostává každý den od pracovníků recepce přehled o obsazených pokojích, VIP hostech, zvláštníc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Péče o hosty se specifickými požadavky
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
Péče o hosty se specifickými požadavky„Rozvoj cestovního ruchu znamená také nové možnosti rozvoje ubytovacích služeb. Posláním ubytovacích služeb je umožnit přenocování nebo přechodné ubytování účastníků cestovního ruchu mimo místo jejich trvalého bydliště, včetně uspokojení dalších potřeb, které s přenocováním souvisejí.“ S rozvojem cestování se zvyšují nároky na jednotlivé služby související s cestovním ruchem, především stoupají nároky na kvalitu služeb ubytovacích. Z tohoto důvodu se budují ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kapacitní ukazatele ubytovacích zařízení
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Kapacitní ukazatele ubytovacích zařízeníPro potřeby podnikání v hotelovém průmyslu se používají kapacitní ukazatele. „Kapacitní ukazatel je ukazatel, který hodnotí kapacitu zařízení a je v přímém vztahu k maximálnímu počtu potenciálních zákazníků ve zvoleném časovém období.“ Rozlišujeme absolutní kapacitní ukazatele a relativní kapacitní ukazatele.Mezi absolutní kapacitní ukazatele patří:• počet stálých lůžek,• počet pokojů,• počet disponibilních pokojů,• počet míst na volné ploše,• velikost odb...
|
|
0,1 |
0x |
|
Operativní evidence hotelu
Studijní materiál2 s. / 1. roč. / doc
Úsek příjmu hosta vede celou řadu provozní a finanční evidence, která souvisí s příjmem hosta, jeho pobytem i odjezdem.. K základní operativní evidenci ubytovacího úseku patří:• kniha rezervací,• kniha objednávek,• recepční list (hotelové štafle),• hotelová domovní kniha,• hotelová legitimace,• kniha vydaných faktur,• kniha buzení,• hotelový deník,• ubytovací seznam (rooming list),• waiting list,• evidence o nalezených předmětech,• kniha VIP hostů,• záznamy o věrnostních programech (loaylity pro...
|
|
0,1 |
0x |
|
Placené a neplacené recepční služby
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
Placené a neplacené recepční službyV současné době neposkytuje hotelové zařízení pouze své základní služby, tj. přechodné ubytování a stravování, ale nabízí celou řadu dalších služeb. Tyto služby mají základní úkol a to, zpříjemnit pobyt ve vybraném ubytovacím zařízení.Služby, které hotel nabízí je možné členit:• placené,• neplacené.- Rozsah poskytovaných služeb závisí na kategorii, třídě, velikosti, umístění a především snaze a podnikavosti managementu daného ubytovacího zařízení.
|
|
0,1 |
0x |
|
Cena ubytovacích služeb
Studijní materiál2 s. / 1. roč. / doc
CenaCena je nástrojem marketingu, který je nejvíce ovlivňován interními i externími faktory. V zájmu podniku je nutné, aby hotel reagoval na jednotlivé změny s ohledem na vývoj a poptávku trhu.Z hlediska hotelu můžeme cenu nazvat relativní hodnotou produktu nabízeného vybranému segmentu trhu, která musí být dostatečně vysoká na to, aby pokryla fixní i variabilní náklady a aby umožnila dosáhnout přiměřeného zisku. Tvorbu ceny produktu ovlivňuje především charakter a image produktu, ceny jednotliv...
|
|
0,1 |
0x |
|
Členění ubytovacích zařízení
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
V zemích pečujících o rozvoj turismu platí úzus označovat hotely podle úrovně poskytovaných služeb. Úroveň a kvalita služeb tak může být určitým způsobem zákazníkovi avizována předem, a to označením kategorie (podle druhu ubytovacího zařízení) a třídy (podle požadavků na vybavení, rozsah a úroveň služeb). Třídy jsou označeny hvězdičkami - od nejnižší * po nejvyšší *****.
|
|
0,1 |
0x |
|
Ubytování a stravování - smlouvy s CK
Poznámky1 s. / 1. roč. / doc
Smlouvy s ubytovacími zařízeními mohou být ve třech základních formách1. Kontrahovaná ubytovací kapacita je placena bez ohledu na její obsazenost 2. Kontrahovaná ubytovací kapacita je k dispozici do určitého data - „release date“ a je placena pouze v upřesněném objemu 3. Ubytovací kapacita je objednávána ad hoc v objemu, který odpovídá požadavkům klienta
|
|
0,1 |
0x |
|