Studijní materiál ku předmětu Úvod do pedagogiky
Studijní materiál56 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika jako vědecká disciplínaTermín pedagogikaTermín pochází z antického Řecka, kde byl slovem paidagógos označován otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Tento výraz se přesunul do antické latiny - jakožto paedagogus s posunutým významem otrok - učitel, vychovatel.- pais=dítě, aigen=vésti- základy tomuto oboru jako systematické vědě o výchově mládeže i dospělých položil svými pedagogickými spisy Jan Amos Komenský- je úzce spojena s ostatními vědními o...
|
|
0,9 |
4x |
|
Úvod do pedagogiky - komplexní výpisky
Poznámky76 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika jako vědecká disciplínaTermín pedagogikaTermín pochází z antického Řecka, kde byl slovem paidagógos označován otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Tento výraz se přesunul do antické latiny - jakožto paedagogus s posunutým významem otrok → učitel, vychovatel. V české pedagogice se užívá výrazu pedagog - člověk, který se věnuje výchově profesionálně a má pro tuto činnost určitou kvalifikaci- přesný význam slova - pais=dítě, aigen=vésti- základy t...
|
|
0,8 |
5x |
|
Vzdělávání pro 21. století
Seminární práce8 s. / - roč. / docx
1) VzděláváníVzdělávání je proces, při kterém člověk získává nové vědomosti a poznatky. Tyto vědomosti získává každý den v podobě zkušeností z reálného života, učení během výuky případně samostudiem doma a podobně. Souhrn získaných poznatků v jednom oboru pak nazýváme vzděláním. 1.1) Vzdělávání v 21. StoletíV průběhu vývoje člověka můžeme pozorovat jeho různé názory a nároky na vzdělávání. Každá doba je specifická svými událostmi a vývojem, proto je nutné, aby se také vzdělávání vždy přizpůsobil...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výukové metody
Prezentace20 s. / - roč. / pdf
Kritéria pro didaktickou účinnost výukové metody:1. Předává informace a dovednosti obsahově nezkreslené.2. Je formativně účinná, tj. rozvíjí poznávací procesy.3. Je racionálně a emotivně působivá, tj. strhne, aktivuje žáka kprožitku učení a poznávání.4. Respektuje systém vědy a poznání.5. Je výchovná, tj. rozvíjí morální, sociální, pracovní a estetický profil žáka.6. Je přirozená ve svém průběhu i důsledcích.7. Je použitelná vpráci, ve skutečném životě, přibližuje školu životu.8. Je adekvátní žá...
|
|
0,7 |
0x |
|