Tři pohledy na roli médií ve společnosti resp. způsoby hodnocení síly či slabosti jejich účinků A/ silné účinky (např. teorie injekční jehly nebo letící střely) - B/ omezené účinky (např. teorie dvoustupňové komunikace) C/ sílící resp. silné účinky (např.teorie nastolování mediální agendy či teorie spirály mlčení) Působení - Dopad (stav) > vliv (proces) > účinek (krátkodobý)1. etapa - démonizace masových médií - Nietzsche, Le Bon, Ortega, Adorno - Orson Welles - 1938 na Ha...
Základní rozdíly v přístupu1.přístupMediocentrické x sociocentrickéMediocentrické - přisuzuje více autonomie a vlivu samotné komunikaci a soustředuje se na vlastní sféru mediálních aktivit. Média jsou primární činitelé, kteří jsou ve vleku nevyhnutelného vývoje kumunikačních technologií. Sociocentrické - média jsou odrazy politických a EKO sil, teorie médií není nic jiného než zvláštní aplikace obecnější sociální teorie.2.přístuphumanistický x vědecký přístupkvalitativní x kvantitativnísubjektiv...
1. Model „zakódování a dekódování“Stuart HallSpojuje tradici sociálních věd se semiologií a literární teorií. Zaměřila se na populární kulturu. Zdůrazňuje užívání medií jako reflexi specifických sociokulturních kontextů, jako proces připisování kulturních významů kulturním produktům a zkušenostem. Tento přístup odmítá S-R model a pojetí dominantního textu. Klíčový je zde předpoklad, že sdělení může být čteno či dekódováno individuálně podle sociální a kulturní determinace a především odlišně od ...
Měření sledovanosti televize metodou TV metrů je v současné době v České republice prováděno společností Mediaresearch a.s. a. s. Podkladem pro výpočty a analýzy sledovanosti jsou data, která jsou získávána ze vzorku nejméně 1 650 domácností denně (celková velikost vzorku je 1833 domácností vlastnících televizní přijímač). Tento vzorek nazýváme panelem a byl sestaven na základě rozsáhlého výzkumného šetření tzv. Zaváděcího výzkumu, jehož cílem bylo především určit nejdůležitější rozlišovací char...
MEDIÁLNÍ PUBLIKUM (nelekej se, tohle je delší, ale čtivý a uchopitelný)Publikum je kolektivní označení příjemce v jednoduchém sekvenčním modelu procesu masové komunikace (zdroj,kanál,sdělení,příjemce,účinek).historický vývoj publikaŘecko-římské publikum (lokalizováno v jednom místě a čase)Čtenářská veřejnost (knihtisk, publikum prostorově překonáno- okruh čtenářů autora, tématu, „platící veřejnost“ - nový spotřebitelský trh)Publikum jako masa (kina - podívaná vždy a všude stejná. Park-Blumer- te...
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.
▼ Nezbytné
Vždy povoleno. Technické uložení nebo přístup jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si účastník nebo uživatel výslovně vyžádal.
▼ Analytické
Technické úložiště nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní agregované statistické účely.