Pevnost a životnost dynamicky namáhaných strojních součástí
Skripta67 s. / 3. roč. / pdf
1 DIMENZOVÁNÍ STROJNÍCH DÍLŮ1.1 Mezní stavyMezním stavem součásti nebo konstrukce rozumíme stav, kdy kritický díl ztrácí schopnost plnit funkci, pro kterou byl určen. Mezní stav součásti je dán různými faktory, jako je tvar a velikost součásti, opracování, úprava povrchu, průběh zatěžování, vlivy prostředí, teplota, vlastnosti materiálu atd.Vzájemné působení zmíněných faktorů vede k různým projevům mezních stavů, mezi něž patří:• únavový lom, který je nejčastějším případem dosažení mezního stavu...
|
|
18,6 |
1x |
|
Prezentace na předmět Výpočty technického života strojních součástí
Prezentace150 s. / 3. roč. / rar
1 Úvod do únavy kovů• Historie výzkumu únavy• Základní pojmy v únavě• Faktory ovlivňující únavu součástí• Způsoby dimenzování na únavuHistorie výzkumu únavy1829 - němec Wilhelm Albertnejstarší záznamy o poruchách důlních řetězů - souvislost mezi zatížením a životností řetězů1843 - angličan Rankin• formuluje pojem „únava materiálu“ na základě lomů železničních os po absolvování několika milionů otáček1850 - James, Galton, Anglie• první zkušební stroj na únavové zkoušky » cyklická pevnost = cca 1/...
|
|
19,0 |
0x |
|
Výpočty technického života součástí - Únavové poruchy - Dynamicky namáhaný čep
Studijní materiál6 s. / 3. roč. / doc
1. Popis součástiJedná se o válcovou součástku nebo část hřídele, uloženou v ložisku, která umožňuje otáčivý pohyb. Jde o horizontální čep dlouhý 250mm o průměru 30mm, který byl radiálně zatěžován. Mnohdy se čepy využívají k pohyblivému uložení výkyvných součástí a v některých případech nahrazují krátké nosné hřídele. Čep má na obou koncích zeslaběný průřez a změnu povrchu součásti broušením, nebo soustružením, což bylo příčinou lomu.2. Popis poškození, kritická místaČepy rozlišujeme podle zatěž...
|
|
5,1 |
0x |
|
Výpočty technického života strojních součástí - Nehnaná osa průmyslového pojezdového vozíku
Studijní materiál13 s. / 3. roč. / docx
1 Zadání Nehnaná osa průmyslového pojezdového vozíku podle obr. 1 je z materiálu dle tab. 1. Maximální celková hmotnost vozíku na čtyřech kolech je m. Náboje kol jsou nalisovány na osu podle obr. 2.V rámci programu postupně řešte:1. Určení parametrů zátěžného cyklu (R, P, A, a, m,d,h) pro maximální zatížení, výpočet statické bezpečnosti kS k mezi kluzu Re (Rp0,2), popř. Reo .2. Určení vrubových součinitelů minimálně podle třech autorů a jejich vzájemné srovnání. Výběr jedné metody (hodnoty) pro ...
|
|
1,1 |
1x |
|