Generel polní cestní sítě v rámci procesu pozemkových úprav
Přednášky45 s. / - roč. / pdf
KPÚ je metoda uspořádání pozemků v rámci katastru takovým způsobem který by vyhovoval hospodařícím zemědělcům zpřístupnil pozemky a současně obnovil ráz krajiny v daném území. Cílem je účelné vymezení nových pozemků prodosažení nižších nákladů obdělávání auspořádání vlastnických vztahůVýznam pozemkových úprav pro vlastníky pozemků (respektive pro uživatelé-nájemce) upřesnění vlastnictví pozemků co do výměry i polohy dle možnosti scelení pozemků, případně i jejich vytyčení v terénu úprava...
|
|
3,5 |
1x |
|
Předpoklady optimálního zpřístupnění lesa
Přednášky40 s. / - roč. / pdf
Předpoklady optimálního zpřístupnění lesa Vychází z výpočtu minimálních nákladů nasoustřeďování a dopravu dříví vezpřístupňovaném lesním území. Princip metody spočívá v porovnání nákladůna soustřeďování dříví a nákladů na stavbu aúdržbu lesních cest a odvoz dříví Minimum součtové křivky těchto nákladů určujeoptimální hustotu odvozních cest.Činitelé, ovlivňující potřebný tvar a hustotu LDSPřírodní faktory Geologické poměry Klimatické poměry Vliv tvaru terénuHospodářské faktory Stav lesních...
|
|
7,2 |
1x |
|
Zpevňování účelových komunikací
Přednášky40 s. / - roč. / pdf
Současný trend: přechod k těžkým odvozním soupravám zvyšování přepravní kapacity úspora PHM úspora pracovních sil zlepšení životního prostředí redukcemi počtunákladních vozidel a jimi produkovanýchškodlivých zplodin.Důsledek: Velikost nápravových tlaků určuje míru agresivityvozidel ve vztahu k vozovkám a ovlivňuje jejich životnost provozní způsobilost délky cyklů běžných oprav a obnovovacíchúdržeb u nově budovaných kvalitu a zejména natloušťkové dimenze jednotlivýchkonstrukčních vrstev...
|
|
2,6 |
0x |
|
Odvodnění účelových komunikací a zabezpečovací objekty
Přednášky58 s. / - roč. / pdf
Úkol Úkolem odvodnění cesty je bezeškodnéodvedení povrchových a podzemníchvod mimo její těleso.Charakteristika Odvodňovací objekty ochrana cest proti erozi způsobované povrchovouvodou. proti podmáčení vodou podzemní. převádějí pod cestou příčné vodní toky. + zabezpečovací stavby doplňují zemní těleso komunikace v úsecích trasy,kde: zemní úpravy nezajišťují jeho stabilitu situace cesty vyžaduje zvláštní půdorysné uspořádání(v blízkosti vodních toků, v točkách).
|
|
10,3 |
0x |
|
Hydrogeologický průzkum a zemní práce
Přednášky79 s. / - roč. / pdf
Zemní práce stavební činnost, jejímž výsledkem je zemnítěleso komunikace,- to tvoří zářezy, odřezy a násypy stavebním materiál- zemina (vhodnost zeminy dle normy) ČSN 72 1002 Klasifikace zemin pro dopravnístavbyZemina vlastnostem se přizpůsobuje technologiestavby zemního tělesa- zahrnuje těžbu zeminy příčný přesun podélný přesun ukládání a hutnění svahování
|
|
37,8 |
0x |
|
Projektování polních cest
Přednášky27 s. / - roč. / pdf
Polní cesty a jejich vegetační doprovod dotvářejí krajinný ráz zvyšují biodiverzitu území trvalým a výrazným způsobem ohraničujípozemky a katastrální hraniceÚčel polních cest Zpřístupnění pozemků vlastníků pro účelyužívání k zemědělské výrobě a dopravě Zpřístupnění krajiny (doplnění stávající sítěpozemních komunikací, propojení důležitýchbodů ve volné krajině z hlediska možnostivedení turistických tras, cyklotras, apod.) Napojení na silnice, místní komunikace, lesnídopravní síť, popř. na d...
|
|
2,4 |
3x |
|
Rozdělení lesní dopravní sítě, termíny a definice
Přednášky54 s. / - roč. / pdf
Výstavba lesní cesty z hlediska přírodního prostředí- Nepříznivě ovlivňuje vodohospodářské poměry- Zvyšuje předpoklady vodní eroze půdy- Snižuje produkční plochu Z hlediska hospodaření v lesních ekosystémech nezbytnáLesní cesty se odlišují od veřejných komunikací- Intenzitou dopravy- Přírodním prostředím- Nemožnost dokonalého technickéhozabezpečení- Zvláštní technický a ekonomický přístup
|
|
12,3 |
1x |
|
Základní technické parametry lesní dopravní sítě na ŠLP Křtiny
Přednášky65 s. / - roč. / pdf
Směrové poměryvolná šířka koruny vozovky v přímém úseku trasy- Dle ČSN 73 6108 Lesní dopravní síť pro nejpoužívanějšítřídu a kategorii 1L - 4,0/30• Volná šířka 4,0 m• Šířka jízdního pruhu 3,0 m• Krajnice 0,5- Vzhledem k nákladům na provozní zpevnění či vozovku atechnologické náročnosti výstavby krajnic je možné řešení• Volná šířka 3,5 m• Šířka jízdního pruhu 3,5 m• Bez krajnice
|
|
22,8 |
0x |
|
Lesní dopravní síť
Přednášky41 s. / - roč. / pdf
TERÉNNÍ KLASIFIKACE Klasifikační systém, který umožňuje jednotný a přitom jednoduchý popisterénu z hlediska jeho průjezdnosti. je použitelný pro plánování pěstebních a těžebníchpracíTERÉNNÍ KLASIFIKACE A TECHNOLOGICKÁ TYPIZACE autorem první terénní klasifikace ŠTAUD (1963) jehož terénní klasifikace byla prakticky ztotožněna stechnologickou typizací, protože členila terény jen dodvou zásadních skupin: terénů traktorových a terénůlanovkových.
|
|
3,7 |
1x |
|
Údržba lesní dopravní sítě
Přednášky35 s. / - roč. / pdf
Účelem údržby je zajistit dlouhodobýoptimální stav komunikací a prevenceoprav.Údržba- Představuje pravidelnější (cyklickou) péči olesní cestu za účelem obnovení plnéhoprovozního stavu a prevence oprav Oprava- Stavební práce, kterými se odstraňují částečnáopotřebení lesní cesty za účelem obnoveníplného provozního stavu
|
|
4,1 |
2x |
|