Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Dějiny umění - přednášky

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
6058
Poslední úprava
29.06.2015
Zobrazeno
1 372 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
- Foto1 Picasso
- geometrizace, stínování, portrét osoby není zobrazena tak, jak jsme na to zvyklí, není to 3D obraz někam zasazen, je zploštěn, objem se ztratil, to je ZÁSADNÍ
- ztrácí se perspektiva, která zobrazuje předměty menší či větší podle toho jak jsou daleko od pozorovatele
- Foto 2 Verner
Perspektiva
- Z italštiny = jasně vidět, prohlížet si, mít vhled do něčeho (antické spisy, arabské)
- V italské renesanci v poč. 15.století
- F.Brunelleschi ji vynalezl (foto baptisterium S.Maria Dell Fiore) přes zrcadlo, princip dvojího obrazu
- 1435 - latinská verze traktátu, 1436 - italská verze - popsány principy perspektivy (Alberti napsal)
- Různé přístupy k perspektivě
- Foto - jednooká perspektiva
- Mezi pozorovatelem a jednookou perspektivou je prostředník - jedním oko se koukáme skrze okno/rám -co to má asi znamenat? :D
- Mezi okem malíře a objektem je technická pomůcka, která má učinit naprosto objektivní , udává nám, jak to uvidíme (mřížka, sklo..)
- Malíře nezajímá to, co není vidět (Alberti)
- Vidět svět v renesanci znamená to, co člověk ví
- Leonardo Da Vinci - Poslední večeře, Trattato della Pittura
- Sfumato - technika, která změkčuje obrazy
- Raně renesanční obrazy - jasné čiré světlo,osoby jako ve vakuu, nic mezi pozorovatelem a obrazem X Leonardo vidí a maluje mlchu a dým, vše co je mezi námi
- Foto - Dieler,Skofilio . pavilon expo, kde byla uměle vyráběna mlha
- Foto - Pozdě středověké vlámské malířství 14.století - objem vzduchu už si uvědomovali tehdy, je vidět perspektiva v okně - krajina
- Foto - Dan opět spí
- Obraz nemá zobrazovat, že ten den bylo zrovna oblačno/jasno (to by chtěl Leonardo), udělá se ideální výcuc toho, co se vidí, ne atmosférické jevy
- Od dob renesance je malování sdělování toho, co je ve světě, jde o ideální zobrazení světa, ne toho, jak opravdu vypadá
- Věda nemůže být jen to, co vidíme, ale to co vidíme musíme podřídit našemu rozumového chápání

Klíčová slova:

dějiny umění

kubismus

futurismus

expresionismus

perspektiva

umění



Obsah:
  • Přednáška 1
    Přednáška 2
    Přednáška 3
    Přednáška 4
    Přednáška 5
    Přednáška 6
    Přednáška 7
    Přednáška 8
    Přednáška 9
    Přednáška 10
    Přednáška 11
    Přednáška 12
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše