Kompletné přednášky - Marketingové řízení
Popis:
- dle Kotlera jsou marketingem ze 75% aktivity, které zákazník nevidí
- marketing má vývoj více jak 100 let
B2B - business to business - trh výrobních prostředků
B2C - business to customer - spotřebitelský trh
Definice marketingu
a) pohled ekonomů
proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak
hodnota pro prodejce
prodejce «» kupující
hodnota pro kupujícího
» PRODUKT
- cokoliv co organizace může nabídnout ke směně, co uspokojí potřeby zákazníka
» UŽITNÁ HODNOTA
- užitná hodnota je mírou satisfakce, kterou získává každá strana podílející se na směně
- Je cílem aktivit vedoucích ke směně
- Propůjčuje produktu hodnotu, která je pro kupujícího větší než hodnota např. peněz, které kupující vynaloží v procesu směny
- Užitná hodnota:
o Formy (hmotnost - nejméně je vzdělání)
o Místa (dostupnost - někdy i nedostupnost zvyšuje užitnou hodnotu viz. luxusní výr.)
o Času (včasnost)
o Vlastnictví (koupě, pronájem, darem)
b) pohled marketingových scholastiků
Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to create a customer.“
Theodore Levitt: „Customer buy a quarter-inch holes not quarter inches drills.“
Nástin základních tezí:
- zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“
- funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat je třeba neustále inovovat
Klíčová slova:
marketingové řízení
prodejní orientace
chování zákazníka
životní cyklus
vnímání
Obsah:
- Definice marketingu
Prodejní orientace
Úloha marketingu ve firmě: - základní možnosti
Klasické instrumentárium marketingu
Cause related marketing (crm)
Co není crm
VÝhody crm
Tuzemské příklady
Green marketing (gm)
Rizika spojená s aplikací gm
Protiklady tržně orientovaného řízení podniku současnosti
Chování zákazníka - vnitřní faktory
Socializace a asimilace
Životní cyklus rodiny
Základní vlivy referenčních skupin na spotřební chování
Zjištění problému - vnímání
...
...
...
Distribuce podle intenzity
Franchisa jako distribuční prvek
Algoritmus stanovení ceny
Prvky značky
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.