Popis:
Tržní cyklus:
potřeby→ požadavky→ poptávka→ nabídka→ směna→ transakce→ trh→ potřeby
- trh = soubor kupujících a prodávajících, kteří se podílejí na určitých transakcích
- potřeba = určitý pocit nedostatku či strádání, potřeba se stává přáním tím, že je specifikována tak, aby ji bylo možné uspokojit
- poptávka představuje přání získat z peníze produkt určité značky
- nabídka je jakýkoliv produkt, který dokáže uspokojit nějakou potřebu
- směna -aktem získávání žádaného produktu
-podmínky: -musí existovat min.2 subjekty
-každý subjekt musí být schopen komunikace a dodání
-každý subjekt může nabídku svobodně přijmout či odmítnout
-každý subjekt má zájem o jednání s jistým subjektem
- transakce představuje obchod s hodnotami mezi 2 a více subjekty (peněžní,barterová)
Vývoj podnikatelské koncepce
1) Výrobní
- pop. přesahuje nabídku, spotřebitelé jsou zainteresováni na získání výrobku, zaměření se na
efektivnost výroby a široký rozsah distribuce
2) Výrobková
- zaměření se na trvalé zvyšování jakosti produktu, soustředění se na výrobek, ne na potřebu zákazníka
3) Prodejní
- zaměření se na agresivní prodejní a propagační úsilí, cílem prodat to, co firma vyrábí
4) Marketingová
- zaměření se na určování potřeb a požadavků cílových trhů a poskytování jejich požadovaného uspokojení účinněji a efektivněji než konkurence
5) Sociální marketingová koncepce
- zohlednění globálních problémů společnosti na konci 20.stol. (růst populace, bída, …), uplatňování sociálních, ekologických a etických hledisek
Základní pilíře marketingové koncepce:
a) cílový trh
b) integrovaný marketing
c) zákaznické potřeby
d) rentabilita podniku
Klíčová slova:
marketing
koncepce
informační systém
rozhodovací proces
marketingový mix
distribuce
maloobchod
strategie
Obsah:
- T1 ZÁKLADNÍ POJMY A PODSTATA MARKETINGU
MARKETINGOVÉ KONCEPCE A NÁSTROJE
T2 TRH, JEHO ANALÝZA, VELIKOST TRHU
T3 ANALÝZA KUPNÍHO CHOVÁNÍ NA SPOTŘEBITELSKÝCH TRZÍCH A NA TRZÍCH ORGANIZACE
T4 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
T5 MARKETINGOVÝ MIX
CENA
Analýza kupního chování na spotřebitelských trzích a na trzích organizace
Etapy kupního rozhodovacího procesu
Cílený marketing
Marketingový mix
Podpora prodeje
Distribuce
Maloobchod
Strategie
Organizace marketingových činností