Popis:
Řízení lidských zdrojů
Systém vzdělávání :
► školení
systematický proces změny pracovního chování, úrovně, znalostí a motivace zců organizace
Diagnostický přístup ke školení
» potřeby školení zců se odvozují od cílů organizace
a) je třeba provést analýzu práce, úkolů a úrovně znalostí
b) stanovení reálné potřeby zvýšení kvalifikace resp. jeho cílů a kritérií pro vyhodnocení účelnosti » zci mohou své potřeby, pokud jde o školení, stanovit sami
c) hodnocení výsledků (průběh výuky i účastníků, ověření konečných výsledků)
Systém formování pracovních schopností člověka
a) oblast vzdělávání
- je orientována na soc. rozvoj jedince, jeho osobnost
- trénink asertivity, komunikace
b) oblast kvalifikace
- odborná profesní příprava
- zahrnuje základní přípravu na povolání (informace)
- orientace (adaptace pracovníka) » školení
- doškolování (prohlubování kvalifikace)
- přeškolování (rekvalifikace)
c) oblast rozvoje
- rozšiřování kvalifikace, další vzdělávání » z Bc. na Mgr. (platí z-el)
- školení se člení:
1. v rámci pracovní doby - krátkodobé, jazykové kurzy, na výpočetní techniku, rozvoj osobnosti, prohloubení odborné způsobilosti, školení na oblast bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci, na zvýšení kvality jakosti
2. mimo pracovní dobu - dlouhodobé, týden až 3 neděle
- mimo firmu, pro sekretářky
- motivační nástroj pro zce - podají vyšší výkon » rekvalifikační kurzy, pro budoucí manažery
Klíčová slova:
management
vzdělávání
Maslowova pyramida
rozhodování
kontrola
audit
kontroling
Obsah:
- 1) motivování zců
2) vedení a řízení lidí - manažer, leader
3) timemanagement - řízení času
4) vedení porad a obchodní jednání
5) komunikace
6) informační soustava podniku
7) rozhodování
8) kontrola, kontroling a audit v podniku
9) procesní řízení 1 a 2
10) management změny