Popis:
Marketing = (reklama + průzkum + budování značky, ale všeobecně je to celý komplex činností zaměřených na trh.) Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
- Marketing začíná průzkumem (zaměření na cílovou skupinu)-segmentace trhu
- Poté se snaží o typologii skupiny (potřeby, finance, tajná přání…)
- Marketér se snaží vymyslet nejlepší produkt k uspokojení zákazníkovo potřeby.
- Marketér poté vytváří potřeby a zákazník si to kupuje
- V další fázi marketér donutí podnik vyrobit ten výrobek (podle potřeb)
- Pak přijde publicita. Informace veřejnosti o nové technologii. Příprava půdy
- Zajištění distribuce
- Stanovení optimální ceny (ne vysokou ani moc nízkou)
- Reklama
- Nástroje na zákazníky v obchodě, aby právě jeho výrobek koupili
- Zpětná vazba po nákupu (spokojenost se servisem, výrobcem, distributorem…), protože dnes se vyplatí držet si zákazníky, než získávat nové
- Doporučení zákazníkem dalším lidem je levnější a lepší než reklama
- Cíl marketingu je stálý prodej se ziskem (zisková organizace), (u neziskové organizace je místo zisku dosažení poslání)
Klíčová slova:
marketing
reklama
podnikatelská filozofie
vyŕobní koncepce
značka
branding
image