Marketing - kompletní přednášky
Popis:
1. Úvod do marketingu
1.1 Definice marketingu
- integrovaný komplex činností zaměřených na trh
- jádrem marketingového procesu je odhad a uspokojování potřeb zákazníků
- cílem marketingu je stálý prodej se ziskem
Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Filozofie přístupu k trhu.
1.2 Marketingové mýty a omyly
- marketing je všelék na všechny neduhy podniku¨
- podcenění komplexnosti marketingu
- marketing neposkytuje jednoznačné návody
Pro koho budeme vyrábět
Co budeme vyrábět
Kde budeme vyrábět
Komunikace
1.3 Komu se může hodit
- Firmy na trzích B2C( Busines to costumers)
- Firmy na trzích B2B
- Nekomerční a neziskové organizace
- Státní instituce
- Politické strany
- Jednotlivci
1.4 Základní podnikatelské filozofie Kotler
1. Výrobní (1900 - 20)
- Maximalizace zisku v krátkém časovém horizontu - třemi cestami
a) zvýšení příjmů
b) snížení nákladů
c) široká distribuce
- vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují široce dostupné a levné výrobky
- orientuje se především na efektivitu výroby, nízké náklady a masovou distribuci
- zisk je možné maximalizovat třemi cestami: zvýšením příjmů, snížením nákladů nebo kombinací obou
- marketing není stěžejní
2. Výrobková (1920 - 30)
- vychází z předpokladu, že spotřebitelé preferují výrobky nejvyšší kvality
- orientace na zkvalitňování výrobků a inovaci
- marketing není stěžejní
- hlavně péče o výrobu, inovaci - podniky jsou „zamilované“ do svých výrobků
- marketingová „krátkozrakost“
- výrobek, ale muší řešit problém spotřebitele
Klíčová slova:
marketing
přednášky
prostředí
trh
výzkum
analýza
demografie
Obsah:
- 1. Úvod do marketingu
2. Marketingové prostředí
3. Marketingový výzkum
4. Spotřební chování
5. Segmentace
6. Značka a její role v marketingu
7. Positioning značky
8. Výrobek
9. Cena a cenová politika
10. Marketingová komunikace
11. Distribuce a distribuční politika
12. Internacionální marketing-jde o marketing přesahující národní hranice
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.