Popis:
1.Proč marketing ?
Strategie dle Portra
1.prvenství v celkových nákladech
2.diferenciace výrobku
3.soustředění pozornosti
2.Definice marketingu
Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby,nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.
3.Marketingové řízení
Marketingové řízení je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojí cíle jeddnotlivce a organizací.
4.Koncepce
Výrobní
- spotřebitelé budou mít v oblibě výrobky, které jsou široce dostupné a za nízkou cenu, soustředění je na vysokou efektivnost výroby a široký rozsah distribuce.
Výrobková
- spotřebitelé si oblíbí ty výrobky, které nabízejí větší kvalitu nebo výkon, organizace se soustředí na dobré výrobky s postupným zlepšováním.
Prodejní
- spotřebitelé si nekoupí dostatečné množství výrobků a proto je nutné agresivně prodávat a propagovat.
Marketingová
- klíč k dosahování cílů organizace spočívá v určování potřeb a požadavků cílových trhů a jejich uspokojování účiněji a efektivněji než konkurence.
Klíčová slova:
marketing
koncepce
management
trh
audit
segmentace
propagace
strategie
Obsah:
- 1.Proč marketing ? 5
Strategie dle portra 5
1.Prvenství v celkových nákladech 5
2.Diferenciace výrobku 5
3.Soustředění pozornosti 5
2.Definice marketingu 5
3.Marketingové řízení 5
4.Koncepce 5
VÝrobní 5
VÝrobková 6
Prodejní 6
Marketingová 6
5.Marketingový předaudit a audit 6
6.Typy trhu 8
1.Spotřebitelský 9
2.Průmyslový 10
3.Institucionální 11
7.Poptávka trhu 11
8.Tržní cílení - segmentace 12
9.Marketingový informační systém. 13
1.Vnitřní informační systém 13
2.Marketingový zpravodajský systém 13
3.Marketingový výzkum 13
4.Podpůrný systém marketing. rozhodování 17
10.Marketingový mix 17
1.Výrobek 17
2.Marketingová komunikace 20
2.1 . Určení cílového příjemce 21
2.2 . Stanovení cíle komunikace 21
2. 3 . Vytvoření zprávy 22
2. 4 . Výběr komunikačních kanálů 24
2.5 . Určení rozpočtu komunikace 24
2.6 . Rozhodování o komunikačním mixu a o médiu 25
2.7 . Měření výsledku komunikace 28
2. 8 . Řízení a koordinace procesu marketingové komunikace 28
3.Cena 29
4.Místo 30
11.Přímý marketing - povaha , rozvoj , výhody 32
12. Prodejní propagace 33
13. Public relations / pr / - vztahy s veřejností 34
14.Marketingvé strategie 35
15.Zavádění nových výrobků a relaunch 36
Zdroje:
- l. E.J. McCarthy, W.D. Pereault, Jr. : BASIC MARKETING, Irvin 1987, Ninth Edition
- 2. J.P. Jeannet, H.D. Hennessey : GLOBAL MARKETING STRATEGIES, Houghton Miffilin 1992, Second Edition
- 3.V. Terstra, R. Sarathy : INTERNATIONAL MARKETING, Dryden Press 1994, Sixth Ediotion
- 4. M.R. Czinkota, I.A. Ronkainen : INTERNATIONAL MARKETING, Dryden Press, Third Edition
- 5. Philip Kotler : MARKETING MANAGEMENT, Prentice Hall International 1994, Eighth Edition
- 6. D.A. Aaker, G.S. Day : MARKETING RESEARCH, Wiley 1990 - Fourd Edition
- 7. Ernst Kulhavy : MEZINÁRODNÍ MARKETING, BaBTEXT Praha 1992, Univerzitní Edice
- 8. Slavomil Kunčar : MARKETING PRO VŠECHNY, SLAKUN Krnov
- 9. D.E. Schultz : MODERNÍ REKLAMA - UMĚNÍ ZAUJMOUT, Grada Publishing 1995
- 10. J.R. McCarthy, W.D. Pereault, Jr. : ZÁKLADY MARKETINGU, Viktotia Publishing 1995
- 11.MARKETING - Journal of, American marketing asociation 1995