Popis:
1) PODSTATA A ROLE MARKETINGU
Marketing:
- koncepce jednotné výrobní a obchodní politiky
- vychází z vývoje potřeb a požadavků trhu a zaměřuje se na její přeměnu ve specifickou poptávku, jejímž uspokojením se firma snaží docílit optimálního ekonomického efektu
- je předem prodané zboží (např. Student Agency)
- je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají, to co potřebují, prostřednictvím tvorby nabídky a směny hodnotných produktů (Philip Kotler)
- firemní filosofie (slušnost, komunikace, kvalita, efektivita, iniciativa, vstřícnost)
K čemu slouží:
- slouží k dosažení cílů tzn. zisk a návratnost investic
V čem spočívá:
- spočívá v orientaci a přizpůsobení na potřeby zákazníka
- řešením potřeby vzniká produkt
Jak se realizuje:
- realizace je marketingový proces
Příklad: Výroba tenisových raket
a) Analýza potřeb
- situační analýza
- zjištění počtu hráčů a jejich potřeb(typ rakety, váha, materiál …)
- zjištění počtu hráčů výhledově v budoucnu a kdy bude poptávka po raketách
- zjištění kde sou hráči a jak tam rakety dopravíme(distribuce)
b) Analýza ceny
- kolik jsou hráči ochotni zaplatit - odhad zisku
c) Propagace
- druhy propagace a jejich účinnost(noviny, web, letáky …)
d) Odhad konkurence
- počet konkurenčních firem a jejich možnosti a ceny- srovnání
Klíčová slova:
marketing
plánování
analýza
promotion
marketingový mix
tržni segmenty
Obsah:
- 1) Podstata a role marketingu
2) Vnější a vnitřní činitelé působící na org. a spol analýza makro a mikro okolí + PESTLE
3) Marketingový mix a systém řízení
4) Informační systém marketingu
5) Marketingový výzkum, metody
6) Marketingová analýza
7) Segmentace trhu
8) Marketingový plán
9) Produkt a jeho vlastnosti