Popis:
Zápočet:
2 písemné testy (v půlce a na konci); *buď oba za stejný počet b., nebo 1. za 30%, druhý za 70%., nutno dosáhnout celkem alespoň 60% z možných bodů.
O co jde:
zejména 4P – product, place, promotion, price
(výrobek, distribuce-metody; propagace, cena)
propagace ==> marketingová komunikace: reklama, podpora prodeje, public relations (vztahy k veřejnosti), osobní prodej;
Na závěr: mezinárodní marketing
Poslání – tzv. „mise“ podniku
musí být:
dostatečně jasná, aby měla dopad na jednání pracovníků ve všech oblastech činnosti podniku
být zaměřena na uspokojování potřeb zákazníka
je nutné vybavit zaměstnance, zákazníky i akcionáře porozuměním a ztotožněním se se směřem vývoje společnosti.
Plánování
Plánováním rozumíme myšlenkovou konstrukci budoucích činností tvořenou na základě systematických, do budoucna orientovaných rozhodovacích procesů.
Citát: Plánování nahrazuje náhodu omylem. Ale z omylu se můžeme použit, z náhody nikoliv. (Werner Kirsch)
Plánování – cíle plánu:
Plánovací cíle jsou kvantitativně a kvalitativně formulované směry v oblasti obratu, zisku, výkonů, zpracování trhu i sociální oblasti.
Nejde jen o dosažení kvantitativních cílů (velikost obratu apod.). Rozhodující je kvalita dosažení cílů jako jejich hodnoty ..................................
Plánování – výsledek:
Výsledkem plánovacího procesu jsou plánové informace, které se soustřeďují do plánů různého druhu a která znázorňují budoucí vývoj ..........................
Plánovací proces:
1. ANALÝZA (SITUAČNÍ)
výchozího postavení podniku
příležitostí a zdrojů úspěchů
poznání strukturálních, technických, ekonomických a politických změn a pohybů
2. KONCEPCE A CÍLE
vytváření dlouhodobých koncepcí k zajištění dlouhodobého rozvoje podniku
stanovení cílů a strategií k jejich zajištění
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
.................
Co je marketing?
Marketing is a process by which individual and (or) groups obtain what they need and that through creating and exchanging products and values with others.
Philip Kotler
Klíčová slova:
základy
marketing
kukpujíci
struktura
organizace
public relations
Obsah:
- 1. přednáška (17. 9. 2001)
2. přednáška (24. 9. 2001)
3. přednáška (1. 10. 2001)
4. přednáška (8.10. 2001)
5. přednáška (15.10. 2001)
6. přednáška (22.10. 2001)
7. přednáška (TEST; 29.10. 2001)
8. přednáška (5.11. 2001)
9. přednáška (12.11. 2001)
10. přednáška (19. 11. 2001)
11. přednáška (26. 11. 2001)
12. přednáška (3. 12. 2001)
Zdroje:
- Literatura:
- 1) Základy marketingu – kolektiv autorů (1999) (* dotisky 2001, 2003, žádné zásadní změny)
- 2) P. Kotler – Marketing Management (1.vyd – 1992 Victoria Publishing; cena přes tisícovku; *novější vyd. Grada-v čj)
- 3) J. Mc Carthey, W. Perreault: Základy marketingu (70,-)
- 4) S. Majáro (čti macháro): Marketing (slabší rozsah)
- 5) H. Meffert – Marketing management (1996)
- 6) Nirschlag, Dichte, Hirschler – Marketing (1200 stran)