Popis:
PRŮBĚH OBCHODNÍ OPERACE
- Přípravná, kontraktační, realizační, finalizační fáze
○
Každá obchodní operace je individuální
- Přípravná fáze-stanovení cíle a strategického záměru firmy
1.
(stanovení cílů, nástrojů, za jakým účelem služby poskytujeme…)
-proč zboží prodáváme => abychom dosáhli určitého výnosu -zisku
Nebo snaha ozískání pozicena trhu, proniknutí na nový trh, odbyt nepotřebného zboží atd...)
-mise-nástroje, které použijeme pro stanovení vize
-vize-stanovení dlouhodobého záměru
Politické, ekonomické (HDP, míra exportu otevření ekonomiky atd.), sociální, technické, technologické, ekologické, legislativní, právní, náboženské atd.
PEST analýza-faktory:
SWOT analýza-slabých a silných stránekRatingový ukazatel
Provádí ratingové agentury -např. Moody's, Fitch
Každá agentura má svůj individuální ukazatel
Říká nám, zda je určitá země vhodná (nevhodná) pro realizaci investičních záměrů(politicko-ekonomické faktory)
Komplexní ukazatel, ale Ne 100% spolehlivost
Nejvyšší rating: Francie, Německo, USA, Švýcarsko, VB, Japonsko, Singapur, Lucembursko
Zhoršily si: Island, Maďarsko, Řecko
Polepšily si: Hongkong a Čína
Belgie není v první skupině = národnostní problémy, dlouhodobě deficit státního rozpočtu
Ve skupině s ČR = Estonsko, Slovensko, Malta, Izrael, Korea
Ministerstvo průmyslu a obchodu(pomoc obchodníkům)
Ministerstvo zahraničí, financí, zemědělství, dopravy, ŽP, pro místní rozvoj
Pomocné instituce Ministerstva:CzechTrade(pomoc malým a středním podniků, vzdělání atd.), CzechInvest(finanční pomoc)
ČEB, EGAP -finanční pomoc exportérům
Česká centra, CzechTourism
Klíčová slova:
obchodní operace
legislativa
kupní smlouva
platby
směnky
přeprava
Obsah:
- 1. a 2. přednáška
3. přednáška
4. přednáška
5. přednáška
6. a 7. přednáška
8. přednáška
9. přednáška
10. přednáška
11. přednáška
12. přednáška
13. přednáška