Obchodní podnikání - Retail management
«»
Popis:
Retail: - maloobchod
- koncová stanice zboží před spotřebitelem
- v současné době se týká i nadnárodních korporací (Tesco,…)
- V Čechy drží 60% podíl (u nás 10 těchto společností drží 60% podíl)
- Expanze do zahraničí
- Roste počet nákupů na úvěr
Obchod- činnost nebo instituce
- (funkcionální pohled)
- obchodník specialista: někdo, kdo nakupuje za účelem prodeje (tuto činnost iniciovala výroba)
- Zahranicní obchod: export, import
- Vnitrní obchod: na domácím trhu
- Mezinárodní obchod: obojí provozováno nadnárodními společnostmi
- Historicky převládá zahraniční obchod (dovoz z orientu)
- Dalším impulsem výroba, rozdělení na spotřební zboží a průmyslovou výrobu
- Obchodní kapitál financoval průmyslovou revoluci (křesť. Církev zakazovala obchod; židé - obchod, navíc půjčovali peníze)
- Obchod propojuje země
- Dalším impulsem chem. Výroba, výroba barev - specializace
- Spotřební zboží: většinou koneční spotřebitelé (i zde může být nakoupeno nespotřební):
Klíčová slova:
retail
obchod
velkoobchod
franchising
internacionalizace
globalizace
Obsah:
- Retail
Obchod
Velkoobchod
Maloobchod
Druhy velkoobchodních činností:
TOP 10 obchodních řetězců v ČR:
Vysoce integrované firmy:
Franchising
Charakteristiky systému:
Typy franšízy:
Odbytové systémy:
Proces budování - několik etap:
Obchodní a národní hospodářství (Evropa):
Retailing
Dominace a diversifikace firem:
Obchodní značky:
Internacioanlizace:
Globalizace:
Význam Evropského obchodu:
Organizační struktury českého obchodu:
Vývojové tendence:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.