Popis:
Sektor služeb
• Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.
• Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.
• Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.
Definice služeb
• „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“
• Zkráceně: „Služba je proces s nehmotným výstupem.“
• Pod termínem služba si tedy můžeme představit, že se „něco udělá“ pro zákazníka nebo se zákazníkem, aniž by tento dostal nějaký hmotný produkt.
• Zákazník je kdokoli, kdo dostává výstupy z procesu.
Rozdělení služeb
• Základní dělení služeb:
- služby komerčního charakteru,
- služby nekomerčního charakteru (nadace, charity, církve, některé státní služby - policie, hasiči, školy apod.).
• Další členění dle různých kritérií:
- podle toho, kdo službu provádí,
- podle vztahu služby k výrobkům,
- podle toho, kdo službu hodnotí, atd.
Klíčová slova:
poradenství
marketing
finanční řízení
řízení kvality
inovace
etika
poradenská firma
Obsah:
- 1. Služby - 1.část (1)
2. Služby - 2. část (1)
3. Úvod do poradenství
4. Marketing poradenské firmy
5. Prodej poradenské firmy
6. Finanční řízení poradenské firmy
7. Řízení kvality v poradenské firmě
8. Inovace a etika v poradenské firmě
9. MSP - 1.část
10. MSP - 2.část
11. Vlastní poradenství
12. Případová studie