Popis:
Pojetí managementu = řízení firmy
- existuje několik definic, charakteristik, každá je zaměřena na něco jiného
- pojednává o tom, jak bychom měli firmu vést, slouží k tomu, jak bychom měli řídit organizace, jak vést a řídit lidi, ZCe
1. soubor názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (tzv. manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů
Top manažer → řídí firmu pomocí spec. funkcí, radikálně shora
---------
Střední linie
→ koordinace, plánování, kontrola ZCů, organizování, moti-
vace, komunikace
obrázek č. 1 ( střední linie: stanoví lidem plán, pokud nejsou provázány org. činnosti, poté firma nefunguje, ve veřejné sféře nejsou lidí motivováni, někdy je to kontrola kontroly = vysoká byrokracie)
2. management je činnost mobilizující lidské i věcné činitele při respektování norem, nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění určité akce či projektu nebo cíle (snažím se působit na lidi, na jejich iniciativu, dám jim cíle = motivuji ZCe k tomu, aby zvýšili svoji iniciativu na maximum. Tyto cíle musí být splnitelné, měřitelné jak ZCem, tak ZLem, a to z hlediska času, kvantity, kvality, z hlediska nákladů. ZCe ohodnotím podle toho, jaké cíle plní
3. management je umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. Já bych potřeboval řídící pracovníky, kteří se narodili s tím, že umějí vést lidi, jsou charismatičtí, tzv. vůdci
Klíčová slova:
management
organizace
vývoj
podnikání
trendy
stres
konflikty
Obsah:
- I. Základy managementu
II. Management ve vývoji
III. Vnější prostředí organizací
IV. Pojetí podnikání
V. Profil a osobnost manažera
VI. Stres management
VII. Plánování
VIII. Organizování podniku
IX. Struktura organizace