Popis:
Kvalita a zákazník
Definice kvality
- Kvalita je to, když se vrací zákazník, ne výrobek
- Kvalita je způsobilost pro užití
- Kvalita je spokojenost zákazníka
- Kvalita je stupeň spokojenosti zákazníka
Oficiální definice kvality (ISO 9000):
- Kvalita je stupeň plnění požadavků souborem inherentních charakteristik
Pozn.:
- Inherentní znak - podmiňuje funkci, vytváří podstatu výrobku (např. likér bez alkoholu se nebude prodávat, inherentním znakem je alkohol)
- Přiřazený znak - obal, nemá vliv na funkci výrobku
- Cena výrobku - není znakem kvality, je marketingovým nástrojem
Pojetí kvality:
- Technická veličina - produkt bude plnit 100% požadované funkce pouze tehdy, pokud technické parametry budou dosahovat optimálních cílových hodnot
- Ekonomická veličina - konečným posuzovatelem produktu je zákazník, ten při koupi produktu posuzuje úroveň jakosti (úroveň řešení jeho problému) na jedné straně, na druhé straně také náklady vynaložené na pořízení a užívání produktu
- Sociální veličina - se změnou společenských podmínek a s pokračujícím společenským a ekonomickým pokrokem dochází i ke změně společenských potřeb, což se odráží i v požadavcích zákazníka na jakost, z toho vyplývá, že jakost je dynamickou veličinou, která se mění v závislosti na společenskoekonomických podmínkách a čase
- Veličina s morálními aspekty - protože výrobce by se měl snažit vyrábět produkty, jejichž parametry dosahují nominálních cílových hodnot a ne produkty, které jsou pouze uvnitř tolerancí. Pouze nulový počet vad a nulový rozptyl okolo cílové hodnoty je ekonomicky a morálně správný
Klíčová slova:
kvalita
potraviny
mezinárodní normy
plánování kvality
nástroje kvality
six sigma
Obsah:
- 1. Přednáška
Kvalita a zákazník
2. Přednáška
Kvalita potravin
3. Přednáška
Kvalita a spokojenost zákazníka
4. přednáška
Mezinárodní normy ISO
5. přednáška
Systémy managementu kvality (QMS)
6. a 7. přednáška
Plánování kvality a metoda QFD
8. přednáška
Výroba a služby
9. přednáška
Metody kvality
10. přednáška
Nástroje kvality
11. přednáška
SIX SIGMA