Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky na předmět Řízení jakosti

«»
Přípona
.docx
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
2,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
12740
Poslední úprava
01.10.2018
Zobrazeno
783 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Kvalita a zákazník
Definice kvality

- Kvalita je to, když se vrací zákazník, ne výrobek
- Kvalita je způsobilost pro užití
- Kvalita je spokojenost zákazníka
- Kvalita je stupeň spokojenosti zákazníka
Oficiální definice kvality (ISO 9000):
- Kvalita je stupeň plnění požadavků souborem inherentních charakteristik
Pozn.:
- Inherentní znak - podmiňuje funkci, vytváří podstatu výrobku (např. likér bez alkoholu se nebude prodávat, inherentním znakem je alkohol)
- Přiřazený znak - obal, nemá vliv na funkci výrobku
- Cena výrobku - není znakem kvality, je marketingovým nástrojem
Pojetí kvality:
- Technická veličina - produkt bude plnit 100% požadované funkce pouze tehdy, pokud technické parametry budou dosahovat optimálních cílových hodnot
- Ekonomická veličina - konečným posuzovatelem produktu je zákazník, ten při koupi produktu posuzuje úroveň jakosti (úroveň řešení jeho problému) na jedné straně, na druhé straně také náklady vynaložené na pořízení a užívání produktu
- Sociální veličina - se změnou společenských podmínek a s pokračujícím společenským a ekonomickým pokrokem dochází i ke změně společenských potřeb, což se odráží i v požadavcích zákazníka na jakost, z toho vyplývá, že jakost je dynamickou veličinou, která se mění v závislosti na společenskoekonomických podmínkách a čase
- Veličina s morálními aspekty - protože výrobce by se měl snažit vyrábět produkty, jejichž parametry dosahují nominálních cílových hodnot a ne produkty, které jsou pouze uvnitř tolerancí. Pouze nulový počet vad a nulový rozptyl okolo cílové hodnoty je ekonomicky a morálně správný

Klíčová slova:

kvalita

potraviny

mezinárodní normy

plánování kvality

nástroje kvality

six sigma



Obsah:
  • 1. Přednáška
    Kvalita a zákazník
    2. Přednáška
    Kvalita potravin
    3. Přednáška
    Kvalita a spokojenost zákazníka
    4. přednáška
    Mezinárodní normy ISO
    5. přednáška
    Systémy managementu kvality (QMS)
    6. a 7. přednáška
    Plánování kvality a metoda QFD
    8. přednáška
    Výroba a služby
    9. přednáška
    Metody kvality
    10. přednáška
    Nástroje kvality
    11. přednáška
    SIX SIGMA
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše