Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky na předmět Řízení lidských zdrojů

«»
Přípona
.pdf
Typ
přednášky
Stažené
1 x
Velikost
1,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
10732
Poslední úprava
28.08.2017
Zobrazeno
966 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Historický vývoj

Personální administrativa - od 60. let 20. století:
- servisní služba pro vedoucí zaměstnance
- evidenční a statistická funkce
- personální útvar je zodpovědný za administrativu spojenou se zaměstnáváním lidí a za vztahy vůči státním institucím
- dána požadavky legislativy a administrativy
Měkké řízení LZ - k zaměstnancům přistupuji individuálně ze sociálního hlediska (zkoumám motivaci, jeho problémy…), jednají s ním „v rukavičkách“
Tvrdé - opak
Evropské je střed.
Personální řízení (management)
- druhá polovna 60. let u velkých organizací s liniově štábní org. strukturou a s mnoha stupni v hierarchii
- sílí vliv odborů - personalisté se s nimi museli radit v mnoha otázkách
- lidé jsou důležití pro zabezpečení prosperity a úspěšnosti organizace
- specializované odbory a odddělení
- vedoucí zaměstnanec se stává členem užšího vedení
- operativní řízení, nezaměřuje se na strategii
- pod ekonomickým či finančním oddělením
Řízení lidských zdrojů
- 80. léta 20. století
- Human resources management (HRM) - manažer lidských zdrojů; člověka získat, udržet a pracovat s ním tak, aby podávali výkon a tím organizace splnila své cíle
- To manage - řídit, vést, spravovat, ovládat, hospodařit, zvládnout, dosáhnout účelu
- dvojí zodpovědnost - nejen personalista, ale také všichni ostatní manažeři v organizaci
Hlavní charakteristiky ŘLZ
- zdůrazňují dominující vliv vnějších faktorů
- soustředění se na strategii
- odpovědnost liniových manažerů za řízení lidských zdrojů
- ředitel (manažer) lidských zdrojů je členem užšího vedení organizace
- zaměstnanecké vztahy
- politika zaměstnanosti
- důraz je kladen na výkonovou orientaci, zvyšování motivace, pracovní angažovanosti a oddanosti

Klíčová slova:

personální útvar

úrovně strategie

plánování

hodnocení

talent management

zaměstnanecké výhody

střední organizace



Obsah:
  • HR manažeři
    Organizace personálního útvaru
    Úrovně strategie
    Plánovaní LZ
    Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců
    Přijímaní, adaptace (orientace) a rozmísťování zaměstnanců
    Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
    Hodnocení zaměstnanců
    Talent management
    Odměňování zaměstnanců
    Zaměstnanecké výhody
    Strategie a politika zaměstnaneckých vztahů
    Krizová komunikace a její zásady
    Zaměstnanecké výhody
    Řízení LZ malých a středních organizacích
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše