Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Přednášky na téma Retailing

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8403
Poslední úprava
25.07.2016
Zobrazeno
1 344 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Význam a funkce obchodu
- Schärův zákon
o 3 výrobky a 3 spotřebitelé = 9 různých cest
o 3 výrobky, 3 spořebitelé a mezičlánek = 9 různých cest mínus 33%
- obchod jako funkce činnost - nesouvisí přímo s národním hospodářstvím
- obchod jako podnik, instituce - existence subjektů, které se zabývají obchodní činností (nákup za účelem prodeje)
- 2 skupiny zboží
o spotřební - Business to Customer (B2C)
o pro výrobu a další podnikání - Business to Business (B2B)
- mezinárodní obchod - obchod na vnitřním i zahraničních trzích, který se provozuje moderním způsobem
- zahraniční obchod - vývoz a dovoz = souhrn exportních a importních činností
- funkce obchodu
o změna výrobního sortimentu na sortiment obchodní
o překonání rozdílu mezi místem výroby a místem nákupu (prodeje)
o překonání rozdílu mezi časem výroby a časem nákupu (prodeje)
o zajišťování kvality - přetlak nabídky nad poptávkou → pečlivý výběr dodavatele (např. podle počtu reklamací)
o zajištění racionálních zásobovacích cest - obchodní logistika
o zajištění včasné úhrady

Hlavní změny spotřebních zvyklostí
- snižuje se periodicita nákupu běžného zboží (chladící technika, automobily - dostatek peněz)
- docházková vzdálenost není důležitá (auto, veřejná doprava, peníze)
- zvyšuje se objem prodejů i zákazníků (životní úroveň, úvěry, leasing)
- klesá podíl potravin a odívání (nikoliv rozsah prodeje absolutně)
- rozšiřuje se sortiment vybavení domácností (roste počet bytů a úroveň)
- vznikají nové sortimenty (výpočetní technika, video, audio, sportovní potřeby, hobby)

Klíčová slova:

obchod

velkoobchod

maloobchod

diversifikace

obchodní centrála

retailing



Obsah:
  • Význam a funkce obchodu
    Hlavní změny spotřebních zvyklostí
    Retailing - rozsah a trendy
    Obchodní kategorie - prostředníci, zprostředkovatelé
    Právní formy obchodních subjektů
    Druhy velkoobchodních činností
    Druhy maloobchodních činností
    Podmínky obchodního podnikání
    Dominace a diversifikace firem
    Vývoj obchodních centrál
    Zahraniční expanze retailingu
    Obchod v Evropě a jeho orgány
    IS/IT obchodních firem
    Přehled - konkurenční výhoda IS/IT
    ČR a obchod na přelomu tisíciletí
    Řízení jakosti
    Typologie obchodních jednotek
    Neprogresivní typy
    Progresivní typy
    Typy obchodních jednotek v ČR
    Nákupní centra (shopping center) a stupně obchodního vybavení
    Obchod službami (pojištění)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše