Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky z Managementu II.

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
1 x
Velikost
1,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
3091
Poslední úprava
09.04.2014
Zobrazeno
491 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základní fáze řídícího procesu v klasickém pojetí
- Jednotlivé fáze odpovídají dílčím funkcím řídícího procesu jako celku. Jsou výsledkem dělby práce a specializace a mají tedy objektivní charakter.
- Mezi základní fáze řídícího procesu v klasickém pojetí patří:

1. rozhodování (o cílech)
a) plánování b) operativní řízení (regulace)

2. ovlivňování (objektu řízení)
a) přikazování b) motivace
3. kontrola
a) shora b) zdola
c) ze stran d) sebekontrola



Tři základní definice managementu
1. definice zdůrazňují vedení lidí: Management je proces vytváření a udržování určitého prostředí, ve kterém jednotlivci pracující společně ve skupinách efektivně uskutečňují zvolené cíle. (H. Koontz a H. Weihrich)
2. definice zdůrazňující specifické funkce vykonávané vedoucími pracovníky: Management je proces plánování, organizování, vedení a kontroly organizačních činností zaměřených na dosažení organizačních cílů. (K. H. Chung)
3. definice zdůrazňující předmět studia a jeho účel: Management je oblast studia, která se věnuje stanovení postupů jak co nejlépe dosáhnout cíle organizace.
→ Univerzální definice v důsledku nejednoznačnosti tří základních definic: Pro naše účely můžeme „management“ chápat jako proces vytváření a dalšího aktivního rozvíjení podnikatelsky orientovaného chování organizace.


Klíčová slova:

management

metody

podnikanie

organizace

strategie



Obsah:
  • 1) Zařazení strategického managementu do managementu jako celku
    2) Strategie jako podmínka úspěšného rozvoje podniku
    3) Analýza makroprostředí
    4) Analýza mikrookolí včetně Porterova modelu pěti konkurenčních sil
    5) Strategie na podnikové úrovni
    6) Hodnocení a výběr strategie
    7) Výběr organizační struktury
    8) Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
    9) Strategické plánovací modely
    10) Specifika podnikání na mezinárodní úrovni
    11) Evropský podnik
    12) Konkurenční výhody země
    13) Management znalostí
    14) Nové přístupy při uplatňování strategie
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše