Přednášky z předmětu Inovační a procesní management
Popis:
Význam inovací v podniku
Konkurenceschopnost
- Schopnost firem, odvětví, regionů, národů a nadnárodních regionů vytvářet vysokou úroveň příjmů a zaměstnanosti.
- Vychází z identifikace a využívání konkurenčních výhod.
- Konkurenční výhoda může mít podobu:
a) Nižších cen za rovnocenné výrobky.
b) Poskytnutí zvláštních výhod, které v konečném důsledku zastíní vyšší cenu.
Podle Portera 2 základní typy konkurenční výhody:
- Nízké náklady s následnou schopností podniku provozovat všechny hodnototvorné činnosti s nižšími náklady než konkurenti
- Diferenciace
» Pro dosažení nadprůměrné výkonnosti v odvětví 3 základní strategie:
a) Strategie vůdčího postavení v nízkých nákladech
b) Diferenciační strategie
c) Fokální (ohnisková) strategie
Inovace
- Specifický nástroj podnikatelů
- Prostředek, s jehož pomocí využívají změn jako příležitostí pro podnikání v odlišné oblasti nebo poskytování odlišných služeb,
- Úspěšná inovace vede k dočasnému posílení konkurenční pozice na trhu
- Udržení konkurenční pozice vyžaduje strategické usměrňování inovačního úsilí - inovační strategii.
Klíčová slova:
inovace v podniku
druhy inovací
potenciál
koncepty
transfer technologií
kreativita
znalostní management
Obsah:
- Význam inovací v podniku
Typy a druhy inovací
Hodnocení inovačního potenciálu a koncepty inovací
Transfer technologií
Kreativita a její rozvoj
Znalostní management
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.