Popis:
1. Historické kořeny socioekonomických procesů
- evokovaly vznik destinací, jejich destinačního managementu a marketingu
- Předpokladem pro vznik destinací je atraktivita území, poloha, infrastruktura služeb a management
- Předpokladem existence destinace je kooperace, koordinace a komunikace mezi podnika-telskou sférou, veřejným sektorem a místním obyvatelstvem související s adekvátní poptáv-kou.
- Hl. motivy k cestování jsou počátkem rozvoje infrastruktury služeb (doprava, ubytování, průvodci):
• Obchod - kupci
• Armáda - cesty za dobýváním nových území
• Náboženské pouti
• Lázeňství - vyšší vrstvy - Baden Baden, Vichy, Azurové pobřeží, Chamonix, St. Mo-řic, Davos
- Tyto motivy cestování evokovaly rozvoj dopravních prostředků, dopravních sítí a s tím doprovodných služeb viz tabulka č. 1
Klíčová slova:
socioekonomické procesy
potenciál cestovního ruchu
analýza území
regionální organizace
marketing
Obsah:
- 1. Historické kořeny socioekonomických procesů
2. Vymezení destinace a její prostorové souvislosti
3. Procesy vymezování území destinace cestovního ruchu
4. Potenciály CR a možnosti jejich aktivace - analýza území
5. Potenciály CR a možnosti jejich aktivace
6. Sekundární a terciární potenciál rozvoje destinace
7. Regionální organizace CR (ROCR),
8. Příklad organizace cestovního ruchu a tvorba produktů destinace
9. Produkt cestovního ruchu
10. Řízení Marketing a strategické plánování destinace