Popis:
Strategie
- pojem vychází z řečtiny z vojenství starověkého Řecka
- ústřední (jedna strategie, centrální, vyplývat z vrcholového managementu),
externě orientovaný koncept (směřuje ven z firmy),
jak dosáhneme našich cílů
Podstatou strategie je existence minimálně dvou subjektů, které jsou navzájem v neindiferentním vztahu, jenž je řešen strategickými přístupy.
Základní předpoklady
• existence vzájemných vztahů a vazeb
o indiferentní - chování jiného subjektu z hlediska záměru není podstatné a významné, subjekty se vzájemně neovlivňují. Např. Výrobce textilu si z hlediska výroby nekonkuruje s výrobcem aut
o neindirektní - aktivní interakce (ovlivnění ) mezi 2 subjekty
• podoby neindiferentního vztahu
o kooperace- někdo pomáhá, spolupracuje se
o konkurence - firma, která konkuruje
o neutralizovaná vazba-některá z předchozích a my ten vztah nějak neutralizujeme, např. máme konkurenta, a my s ním rozdělíme trh
Klíčová slova:
komplexita
management změny
externí analýza
analýza odvětví
stakeholders
tvorba strategie
governance
Obsah:
- Management komplexity (= strategický management)
Management změny
Externí analýza
Analýza odvětví
Stakeholders a etika
Funkční úroveň tvorby strategie
CorporateGovernance