Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky z předmětu Mezinárodní a interkulturální management

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
1 x
Velikost
3,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
6614
Poslední úprava
21.09.2015
Zobrazeno
827 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Společnost a kultura

•Společnost - skupina jednotlivců, která je charakterizována společnými zájmy a může mít i svou vlastní kulturu a instituce. Členové společnosti mohou pocházet z různých etnických skupin.
•Společnost - systém vzájemných vztahů
Funkce společnosti
•zajišťování a ovlivňování biologické reprodukce
•plnění výrobních, sociálních, politických a duchovně-kulturních funkcí
•nositel, tvůrce i uživatel kulturního bohatství
Definice kultury
•„Historicky podmíněný souhrn hmotných a duchovních hodnot vytvořených a vytvářených lidstvem v procesu společenské a historické praxe a charakterizující historicky dosažený stupeň ve vývoji společnosti.“
•„Kultura nebo civilizace je komplexní celek, který zahrnuje poznání, víru, umění, právo, morálku, zvyky a všechny ostatní schopnosti a obyčeje, jež si člověk osvojil jako člen společnosti.“
•„Kultura je společné naprogramování mysli, které odlišuje členy jedné skupiny od druhé...“
Kultura je:
- specifický způsob života,
- soubor hodnot (materiálních a duchovních)
- vzory chování
- tvořivá (tvůrčí) činnost a její produkty
- systém znaků, idejí a symbolů
- proces osvojování si světa
- produkt, poněvadž byla záměrně tvořena člověkem,
- je historická, vzniká a utváří se spolu s vývojem lidstva v čase a prostoru,
- je selektivní, protože se uskutečňuje v procesu výběru a vývoje,
- lze se jí učit.
Kultuře se učíme
Zdroje učení:
• národnost
• rodina
• etnická skupina
• vzdělání
• náboženství
• sociální třída
• povolání

Klíčová slova:

společnost

kultura

globalizace

management

korporace

trhy



Obsah:
  • Společnost a kultura
    Organizační kultura
    Globalizace a postmoderna
    Interkulturní komunikace a multikulturalita
    Globální produkty a trhy
    Mezinárodní management
    Národní a nadnárodní korporace
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše