Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky z předmětu Řízení jakosti

«»
Přípona
.docx
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
1,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
10720
Poslední úprava
28.08.2017
Zobrazeno
860 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
OT2: Pojetí jakosti, měření spokojenosti zákazníků, státní regulace jakosti

Používání pojmů kvalita (jakost)
Norma ČSN EN ISO 9000:
1) Kvalita - pojem preferovaný, jakost - pojem dovolený. Mnozí odborníci na jakost (např. Nenadál, 2008) zastávají názor, že pojmy kvalita a jakost jsou synonyma.
- Kvalita - stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků /ČSN EN ISO 9000:2006/
- Inherentní znaky - takové, které jsou neoddělitelně spjaté s podstatou produktu (pevnost, vlastnosti produktu
- Kvalitu posuzuje nejen zákazník, nýbrž i další zainteresované strany
2) Zainteresované strany = subjekty, které mají zájem na kvalitě produktu:
a) zákazníci,
b) společnost,
c) zaměstnanci,
d) vlastníci,
e) věřitelé,
f) partneři,
3) Spokojenost zákazníka - vnímání zákazníka týkající se splnění jeho požadavků.

Kvalita je relativní:
- musíme ji vztahovat k požadavku konkrétního příjemce produktu,
- mění se v čase:
- mění se nároky zainteresovaných stran,
- nabídky konkurence mění postoje zákazníků,
- v průběhu života produktu dochází ke změnám jeho vlastností

Externí a interní zákazníci
- Každý proces v organizaci je ve dvou rolích:
a) odběratelem předcházejícího procesu,
b) dodavatelem následujícího procesu.
- Od požadavků externích zákazníků je nutno odvodit požadavky na interní procesy.

Klíčová slova:

paretova analýza

teorie variability

zlepšování kvality

six sigma

poka-yoke

model excelence



Obsah:
  • OT2: Pojetí jakosti, měření spokojenosti zákazníků, státní regulace jakosti
    OT3:Současný přístup k managementu kvality
    OT3: Paretova analýza
    OT4: Ekonomické aspekty kvality
    OT6: Přístup Total Quality Management (TQM)
    OT7: Teorie variability
    OT8: Statistická regulace procesů
    OT8: Analýza a zlepšování kvality
    OT9: Six Sigma
    OT10: Analýza rizik pomocí stromu poruch
    Řízení kvality návrhu a vývoje a příslušné metody prevence
    Metoda FMEA
    Poka - Yoke
    Systémy managementu organizací podle mezinárodních standardů
    ČÁST 1 Systémy managementu organizací podle mezinárodních standardů
    ČÁST 2 Měření a zvyšování výkonnosti organizace pomocí Modelu excelence EFQM
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše