Popis:
Územní analýza
(1) Kupní potenciál lokality
- zájmová (nákupní) oblast = část prostředí, kde OJ (obchodní jednotka) působí a pro kterou zajišťuje nákupní podmínky
- kteří zákazníci přijdou, kolik, odkud, pro co, objem nákupu?
- zákon o ochraně osobních dat, category management
Akční rádius
- určující parametr zájmové oblasti
• maximální rozsah zájmové oblasti (akční rádius) je omezen přijatelnou docházkovou (dojezdovou) dostupností
• minimální rozsah je odvozen od potřebné rentability obchodní činnosti obchodní jednotky
Docházková vzdálenost (dosažitelnost)
- socioekonomická veličina dimenzovaná dopravními a ekonomickými podmínkami zákazníka
- diferencovaná podle sortimentu (retail management » stupně poptávky: denní 5-10 min, denní až týdenní 15-20 min pěšky, častá 20 - 30 min, občasná 40 - 60 min, exkluzivní 120 min MHD nebo auto)
Klíčová slova:
územní analýza
technologie obchodního provozu
elektronický obchod
category management
ochrana spotřebitele
Obsah:
- Územní analýza
Rozhodnutí o kapacitě MO a její lokalizaci
Lokalizace MO
Organizace obchodních firem
Řízení lidských zdrojů
Technologie obchodního provozu
Logistika řízení pohybu zboží
Specifické metody obchodní logistiky
Obchodní logistika - obchodní sortiment
Logistika na organizovaném trhu
Zásoby v obchodě
Využití řízení zásob
Space (prostorový) management
Elektronický obchod - význam, základní pojmy a vybrané souvislosti
Elektronický obchod - teorie, očekávání a praxe
Nákupní atmosféra, podpora prodeje, Merchandising
Category Management
Ochrana spotřebitele