Přednášky ze Speciální pedagogiky
Popis:
SMYSLOVÁ POSTIŽENÍ
Zraková postižení
90 % informací získáváme zrakem. Člověk nevidomý od narození se musí učit jinak se orientovat v prostoru, má problém s navozováním sociálních vztahů. Nevidomý člověk ve skupině stejně postižených si pomáhá vytvořit sociální síť, ale neučí se komunikovat s vidícími.
1. postižení míry zrakové ostrosti - signály z obou očí jsou nekoordinované (tupozrakost)
2. postižení zorného pole - zúžení zorného pole = omezení periferního vidění - až trubicové vidění
3. postižení vnímání barev - buď je poškozeno centrum zraku, nebo je omezena funkce očních čípků; v tom případě mohou splývat barvy spektra, některá barva není vnímána, dochází k jednobarevnému nádechu až černobílému vidění; barvoslepost (dalvinismus)
4. poškození akomodace oka - špatné zaostřování
5. poškození zrakové adaptace - špatné přizpůsobování se světelným podmínkách - šeroslepost či světloplachost
6. poškození okohybné aktivity - nekontrolovatelné oční pohyby, poškození nervů zajišťujících fixaci oka
7. poškození 3D (hloubkového) vidění - poškození křížících se nervů obou očí
Klíčová slova:
speciální pedagogika
zraková postižení
epilepsie
alergie
astma
chování
terapie
prevence
Obsah:
- Smyslová postižení
Zraková postižení
Sluchové postižení
Tělesně postižení - somatopedie
Epilepsie
Alergie, astma...
Poruchy učení
Poruchy chování
Prevence, diagnostika a terapie
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.