Popis:
V rámci EU a vnitrostátní doprava (561-2006)
Dopravce musí zajistit, aby řidič dodržoval následující doby:
Bezpečnostní přestávka (čl. 7):
• doba, během níž nesmí řidič řídit ani vykonávat žádnou jinou práci a která je určená výhradně k jeho zotavení;
Po 4,5 hod. řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku.Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut.
Denní doba odpočinku (čl. 8):
1) jedná-li se o 1 řidiče:
a) tzv. nedělený odpočinek - v průběhu každých 24 hodin musí mít řidič odpočinek nejméně 11 po sobě následujících hodin, který smí být zkrácen na nejméně 9 po sobě následujících hodin nejvýše třikrát týdně
NEBO
b) tzv. dělený odpočinek - ve dnech, ve kterých se odpočinek nezkracuje,smí být čerpán ve dvou oddělených částech během 24 hodin, přičemž první z těchto částí musí trvat nejméně 3 po sobě následující hodiny a druhá nejméně 9 po sobě následujících hodin. V takovém případě se minimální doba odpočinku prodlužuje na 12 hodin.
2) jedná-li se o 2 řidiče:
Jsou-li ve vozidle nejméně dva řidiči, musí mít každý z nich denní odpočinek nejméně 9 po sobě následujících hodin za každé období 30 hodin.
Klíčová slova:
vnitrostátní doprava
bezpečnostní přestávka
odpočinek
AETR
řízení
nákladní doprava
Obsah:
- V rámci EU a vnitrostátní doprava (561-2006)
Bezpečnostní přestávka (čl. 7):
Denní doba odpočinku (čl. 8):
Týdenní doba odpočinku:
Doba řízení (čl. 6):
Mimo EU (AETR)
Doba řízení (čl. 6):
Bezpečnostní přestávka (čl. 7):
Denní doba odpočinku (čl. 8):
Týdenní doba odpočinku: