Popis:
Současný stav v ČR ??
……zatímco 93 % organizací, uvedených na seznamu největších am. společností: Fortune 500, je procesně organizováno, v České republice to je přibližně 30% podniků ze seznamu Czech Top 100. Z toho je patrné, že tuzemští manažeři procesnímu řízení příliš pozornosti nevěnují, či se mu dokonce vyhýbají.
Tradiční model řízení a procesní management
• základ: hierarchická dekompozice organizační struktury
• podnik je rozdělen na provozovny, odbory, úseky se samostatnou agendou a odpovědností
• útvary kolem sebe často vytváří bariéry, zejména komunikační a informační, čímž ohrožují celkovou kvalitu činností
Procesní management:
• procesní organizace se snaží organizovat a řídit práci jako ucelený proces, dále dekomponovaný na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy
• Hierarchizace: skupiny procesů, procesy, subprocesy, činnosti, detaily činností
BPM a BPR
Komponenty procesního řízení
• určení klíčových (hlavních) procesů včetně určení vlastníků a zákazníků těchto procesů
• v rámci popisu procesů i jejich mapování a tvorbu procesních map (procesního modelu podniku) pro zachycení procesního systému řízení
• využití procesních map (modelů), pro hodnocení nákladové náročnosti procesů a zvyšování jejich efektivnosti
• trvalé zlepšovaní procesů a měření jejich výkonnosti
• kvalita je ve společnosti chápána hlavně jako požadavek standardů kvality, které vychází z procesního modelu
• informační technologie ve společnosti jsou podporou procesů
• zatímco procesní model tvoří základnu procesního řízení, strategické řízení je chápáno jako vrchol „pyramidy“ procesního řízení
• řízení kompetencí je chápáno jako systém umožňující obsazovat role v jednotlivých procesech (řídících i klíčových) takovými pracovníky, kteří pro ně mají adekvátní znalosti a schopnosti.
Klíčová slova:
business process management
řízení
proces
paretův diagram
kvalita
realizace
projekty
Obsah:
- 1. BUSINESS PROCESS MANAGEMENT - Analýza podnikových procesů
2. Geneze systémů řízení
3. Zlepšování procesů, KAIZEN,
4. Měření výkonnosti podnikových procesů
5. II. vlna BPM - orientace na Business Process Reengineering
7. Časový plán
8. Vývoj a důležitost softwarové podpory procesního řízení - Procesní modelování