Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Rozvoj podnikání A - přednášky

«»
Přípona
.pdf
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
12,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
10727
Poslední úprava
28.08.2017
Zobrazeno
871 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata a vývoj podnikání:
1.1. Několik pohledů vybraných věd na svět podnikání
- Ekonomické pojetí - podnikání je kombinace ekonomických zdrojů a jiných aktivit tak, aby se zvýšila jejich původní hodnota. Děje se tak zejména prostřednictvím inovací a zavedením změn. Je to dynamický proces vytváření přírůstkového bohatství, resp. přidané hodnoty.
- Psychologické pojetí - podnikatel je osoba motivovaná určitými pohnutkami. Potřebou něco získat, něco dosáhnout, vyzkoušet si něco, něco splnit, dosáhnout seberealizace nebo se zbavit závislosti, tedy podnikat.
- Sociologické pojetí - podnikání je vytvářením blahobytu pro všechny zainteresované, hledáním cesty k dokonalejšímu využití zdrojů. Vytvoření pracovních míst a příležitostí.
- Právnické pojetí - podnikání je soustavná činnost prováděná podnikatelem samostatně, vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku.
- Podnikatelské pojetí - „Podnikání je proces vytváření čehosi jiného, čemuž náleží hodnota prostřednictvím vynakládání potřebného času a úsilí, přebírání doprovodných finančních, psychologický a společenských rizik a získávání výsledné odměny v podobě peněžního a osobního uspokojení“.

Klíčová slova:

podnikání

trendy

potenciál podnikání

lokální prostředí

rozvojové aspekty

intrapodnikání

měkké faktory



Obsah:
  • I. PŘEDNÁŠKA: Nauka o rozvoji podnikání
    II. PŘEDNÁŠKA: Soudobé trendy a megatrendy v rozvoji podnikání
    III. PŘEDNÁŠKA: Podnikatelský potenciál v rozvoji podnikání
    IV. PŘEDNÁŠKA: Podnikatelské prostředí a rozvoj podnikání
    V. PŘEDNÁŠKA: Podnikatelské prostředí Evropské unie - specifika pro rozvoj podnikání
    VI. PŘEDNÁŠKA: Specifika rozvoje podnikání v regionálním a lokálním prostředí
    VII. PŘEDNÁŠKA: Specifika rozvoje velkého a transnacionálního podnikání
    VIII. PŘEDNÁŠKA: Specifika malého a středního podnikání
    IX. PŘEDNÁŠKA: Specifika síťového podnikání - rozvojové aspekty
    X. PŘEDNÁŠKA: Specifika rozvoje intrapodnikání
    XI. PŘEDNÁŠKA: Měkké faktory v rozvoji podnikání
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše