Popis:
1. přednáška - SLUŽBY (1. část)
Sektor služeb
- Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.
- Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.
- Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.
Definice služeb
- „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“
- Zkráceně: „Služba je proces s nehmotným výstupem.“
- Pod termínem služba si tedy můžeme představit, že se „něco udělá“ pro zákazníka nebo se zákazníkem, aniž by tento dostal nějaký hmotný produkt.
- Zákazník je kdokoli, kdo dostává výstupy z procesu.
Rozdělení služeb
Základní dělení služeb:
- služby komerčního charakteru,
- služby nekomerčního charakteru (nadace, charity, církve, některé státní služby - policie, hasiči, školy apod.).
Další členění dle různých kritérií:
- podle toho, kdo službu provádí,
- podle vztahu služby k výrobkům,
- podle toho, kdo službu hodnotí, atd.
Charakteristiky služeb
Služby mají společné 4 základní vlastnosti:
1) Nehmotnost - službu si před koupí nelze prohlédnout. Zhmotmění služby do jisté míry lze provést pomocí propagačních materiálů, zaměstnanců společnosti, vybavení, vzhledu provozovny. Důležitou roli mají též reference.
2) Neoddělitelnost - vázanost služby na zákazníka nebo poskytovatele.
3) Variabilita - kvalita služby může kolísat dle momentálních dispozic poskytovatele.
4) Pomíjivost - služby nelze připravit do zásoby, uskladnit a prodat později.
Klíčová slova:
poradenství
služby
marketing
finanční řízení
řízení kvality
etika
inovace
Obsah:
- 1. Přednáška - služby (1. část)
2. Přednáška - služby (2. část)
3. Přednáška - úvod do poradenství
4. Přednáška - marketing poradenské firmy
5. Přednáška - prodej poradenské firmy
6. Přednáška - finanční řízení poradenské firmy
7. Přednáška - řízení kvality v poradenské firmě
8. Přednáška - inovace a etika v poradenské firmě
9. Přednáška - malé a střední podnikání
10. Přednáška - vlastní poradenství