Popis:
Proces strategického managementu
Fáze (5):
1. Definice podniku a stanovení strategického plánování ↔ znovudefinování, jak je zapotřebí
2. Stanovení strategických cílů a výkonnostních úkolů ↔zkorigovat, jak je ..
3. Formulace strategie k dosažení cílů a úkolů ↔ přeformulovat …
4. Vypracování a plnění strategického plánu ↔ přepracovat, jak je zapotřebí
5. Vyhodnocení plnění plánu, přeformulování či jeho realizace ↔ vracet se k 1-4, jak je zapotřebí
Okolní podmínky - sociální, politické, kulturní, legislativní
SWOT analýza, marketing - určení disponibility zdrojů = analýza příležitostí a hrozeb
Strategie podle Webera (učí na VŠE) = chování organizace, dlouhodobý program, alokace zdrojů
- je zde zahrnut prvek dlouhodobosti - jde o dosažení komparativní výhody před konkurencí (cíl strategického řízení)
Dva základní druhy strategického managementu - klasifikace podle vztahu ke konkurenci:
- pravé (antagonismus) - likvidace, pohlcení konkurence
- nepravé (kultivovanost) - fungujeme lépe než konkurence
Strategický management = tvorba a realizace strategií
dvě podoby strategií:
- 1) vývoj ekonomického organismu - je to změřitelné (kolik toho prodáme, jaké budeme mít náklady)
- 2) tvorba metod pro vývoj ek. organismu = strategie řízení
Strategie řízení:
- exogenní (využíváme vnějšího prostředí, velmi důležité pro inovace)
- endogenní (využívá vnitřních rezerv podniku)
Klíčová slova:
strategický management
inovační příležitost
rotující plán
organizace
osobní zápis
Obsah:
- Proces strategického managementu
Zdroje inovačních příležitostí
Základní požadavky na inovace:
Mezi cíli existují vztahy » ale ne vždy jsou cíle v souladu
Rotující plán
Operativní plánování
Organizace
Cíl organizování
Osobní zápis