Trh a základní elementy trhu
Popis:
I. Vznik trhu - Člověk odnepaměti vyrábí s využitím výrobních faktorů užitečné statky k uspokojení svých potřeb » specializace na určitou činnost » dělba práce (přirozená, společenská, v pracovních operacích). Dělba práce s sebou přinesla vyšší efektivnost ale též nutnost směny » vzniká trh, jakožto oblast ekonomiky (popř. mechanizmus) kde dochází k výměně činností prostřednictvím směny zboží & služeb.
Kvantitativní směnný poměr mezi jednotlivými druhy zboží = =směnná hodnota, směnná hodnota vyjádřená v penězích = cena.
Trh je systém s decentralizovaným rozhodováním, egoistický a sobecký. Přesto v něm panuje řád - "neviditelná ruka trhu" (Adam Smith) = každý, ač sleduje svůj vlastní zájem, je prospěšný svým chováním celé společnosti.
Klíčová slova:
trh
mikroekonomie
služba
nabídka
konkurence
Obsah:
- 1. Trh & základní elementy trhu
2. Chování spotřebitele & formování poptávky
3. Produkční analýza náklady firmy, zisk
4.Chování firmy na dok. konkurenčním trhu, Rovnováha dokonalé konkurence
5. Chování firmy v podmínkách nedokonalé konkurence
6. Typy firem & jejich cíle
7. Formování cen vf, teorie rozdělování
8. Trh práce & trh pudy
9. Teorie kapitálu y úroku
10. Úloha vlády v ekonomice
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.