Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Výpisky z přednášek - Úvod do studia dějin médií

«»
Přípona
.pdf
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
11184
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
1 036 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Rozebírá jednak přenos slova a textu, jednak tezaurace (uskladnění).

V prehistorii byla původně klíčová orální kultura, nešlo uskladňovat slova jinak než pamětí - důležitost šamanů a jejich stabilní paměti
snaha kmenů o co největší stabilitu uskladnění slov v paměti, bez obměn a projevů individuality - konzervatizmus
přenos slova závislý hlavně na síle hlasu, ale objevuje se i rozvinutější signalizace (optická - kouř, → charakteristická
pro Evropu; a akustická - spíše Afrika, bubny)
Tezaurace - dochováno v ságách, odyseách apod.

Z prehistorické do historické fáze se dostáváme vynálezem písma - zajišťuje uskladnění a přenos informací
→ text se osvobozuje od časové i prostorové vázanosti (snadnost předání závislá na médiu, které ovšem může
podlehnout zkáze)
- polovina 3. tis p.K. nezávisle na sobě vzniká písmo v Egyptě, Indii, Mezopotámii, v předkolumbovské Americe
Písmo se objevuje ve třech fázích většinou v elitních skupinách obyvatelstva po tom, co mu rolníci dali materiální
základ
1) piktogramy - postavené na obrázcích (Egypt)
2) slabičné - asijské jazyky
3) hláskové/fonetické - pro nás zlomové, 1 500 - z města Ugarito (sev. Sýrie) se šíří dál do Fénikie (od nich i Arabové a
jejich aramejština), vých. Středomoří → 8 st. p.K. - Řekové a jejich alfabeta (dál do latinky a abecedy, cyrilice)

Klíčová slova:

přenos slova

přenos textu

přenos obrazu

mechanismy

periodicita

reklama

distribuce



Obsah:
  • Přenos slova a přenos textu
    Vliv industrializace na rychlost dopravy informací
    Přenos slova v průběhu 19. st.
    Přenos obrazu
    Pohyblivé obrazy, proces výroby tištěných médií
    Proces výroby tištěných médií
    Proces výroby a dvojice tištěných médií
    Neperiodická tištěná média
    Mechanismy ovládání tištěných médií
    Nástup masových tištěných médií
    Náklad, periodicita, počet titulů
    Témata a obsah médií
    Reklama a inzerce, distribuce, publikum
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše