Popis:
Podnik a podnikání
Podniková ekonomika = vědní disciplína zaměřená na jeden ze subjektů tržního hospodářství - podnik, který je plánovitě organizován hospodářskou jednotkou, v níž se na základě marketingového přístupu zhotovují a na trhu prodávají věcné statky, popř. služby - Podnik působí v určitém okolí, uspokojuje určité potřeby a realizuje zisk.
-tržní hospodářství je podmínkou marketingového přístupu(ne jediná)
1.1. Členění hospodářských jednotek
- výrobní hospodářství
- podniky produkující věcné výkony (získávání surovin, výroba výrob. prostředků, výroba spotřebních statků)
- podniky služeb (obchodní p., banky, dopravní p., pojišťovny, ostatní podniky služeb)
- spotřební hospodářství - . . .
Klíčová slova:
podnik
ekonomika
podnikání
hospodářství
tržní mechanismus
financování
Obsah:
- Podnik a podnikání
1. Úvod
1.1. Členění hospodářských jednotek
1.2. Předpoklady fungování tržního mechanismu
1.3. Podnik jako systém
1.4. Analýza chování systému podniku
1.5. Analýza struktury systému
2. Založení podniku
2.1. Zakladatelský rozpočet (zjištění a posouzení)
2.2. Rozpočet kapitálu
2.3. Rozpočet nákladů a výnosů, zisku:
2.4. Předmět podnikání
2.5. Formulace cílů = růst obratu, růst zisku, růst podílu na trhu, maximalizace hodnoty
2.6. Formulace primárního cíle
3. Analýza okolí podniku
4. Typologie podniku
Marketing
Marketingový mix
Efektivnost investic, finanční činnosti podniku
Pravidla financování
Sanace a zánik podniku
Sanační opatření:
Zrušení a zánik podniku
VÝrobní činnost podniku