Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Alternativní teorie firmy

«»
Přípona
.pptx
Typ
prezentace
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
6709
Poslední úprava
05.10.2015
Zobrazeno
1 351 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Alternativní teorie firmy

• Klasická teorie firmy, která zde byla rozebírána, vychází v zásadě z předpokladu, že vlastník firmy ji současně řídí.

• Klasická teorie nesledovala vnitřní strukturu firem a vlastní rozhodovací proces, který vede k přijetí rozhodnutí. Pohlížela tak na firmu jako na „černou skřínku" a zkoumala jenom činnost firmy z pohledu trhu.

• Samotný předpoklad maximalizace zisku jako jediného cíle firmy může být problematický, což dokládá i výsledek průzkumu provedený u 82 největších firem ze čtyř základních průmyslových odvětví v USA.

Struktura vlastnictví firmy a managementu

• U některých forem podnikání (např. u živností nebo u družstev) je obtížné nebo zcela nemožné odlišit vlastníky a zaměstnance. V řadě případů jsou jedinými „zaměstnanci“ firmy její vlastníci.

• Uplatnění klasické teorie firmy naráží na problémy v případě velkých firem, které jsou obvykle ve vlastnictví řady subjektů - fyzických či právnických osob. Jednotliví vlastníci však mají odlišné preference a prosazují je do činnosti firmy. Výsledkem může být jednání firmy, které nebude odpovídat činnosti firmy, jak ji předpokládá klasická teorie.

• Řízení firem často přejímají profesionální manažeři, kteří však mohou sledovat cíle odlišné od cílů vlastníků. Oddělení vlastnictví a řízení (kontroly) tak ve svém důsledku může opět vést k odlišnému chování firmy proti chování firmy, které předpokládá klasická teorie.

Klíčová slova:

cíle firmy

zisk

očekávané zisky

manažerské teorie

obrat

management



Obsah:
  • Příčiny vzniku alternativních teorií firmy
    Cíle firmy
    Struktura vlastnictví firmy a managementu
    Přístupy k zisku
    Dynamické teorie firmy
    Maximalizace současné hodnoty očekávaných zisků
    Alternativní cíle firmy
    Manažerské teorie firmy
    Model firmy maximalizující obrat
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše