Popis:
Terminologie
● učení se vs. řízení vlastního učení (Kulič, 1992)
● řízení učení - vnější (více rozpracováno), vnitřní
● „Jsme odpovědní za své vlastní učení, ale je otázkou, jestli všichni mohou být odpovědni za řízení svého učení“
(Candy, 1987, Garrison, 1992)
Autoregulace
● autoregulace (sebepojetí, sebehodnocení)
● zdroje
- vnější (rodiče, učitelé, kamarádi)
- vnitřní (vč. tzv. osobnostní autoregulace)
● autoregulace učení - aktivita v procesu učení po stránce činnostní, motivační i metakognitivní; stanovuje si cíle, iniciuje a řídí své úsilí a používá specifických strategií s ohledem na kontext učení
(Zimmerman, 1998)
Klíčová slova:
výchova
vzdělání
autoregulace
teorie
výkon
souvislosti
diagnostika
metody
Obsah:
- Terminologie
Autoregulace
Autoregulace - předpoklady
Teorie
Teorie II
Autoregulace v praxi (Zimmerman, Schunk) - uvažování
Autoregulace v praxi (Zimmerman, Schunk) - provádění a volní kontrola
Autoregulace v praxi (Zimmerman, Schunk) - sebereflexe
Výkon a jeho souvislosti
Dva typy zpětnovazebních smyček vyvolávající specifické emoce
Možnosti při diagnostice - sledujeme:
Vedení k autoregulaci
Metody
Záznamový arch (Lan, 1998)