Popis:
Historie
Pojem benchmarking zdomácněl ve světě 80. letech, kdy k jeho popularitě přispěla firma Xerox Corporation, která ho jako nástroj strategického managementu poprvé použila v roce 1979.
Benchmarking
Benchmarking je procesem měření, který může výrazně přispět k dosažení konkurenční výhody. Americké centrum pro produktivitu a kvalitu definuje benchmarking jako „proces neustálého srovnávání a měření organizace oproti vůdčím firmám kdekoliv na světě, s cílem získat informace, které organizaci pomohou přijmout (a realizovat) aktivity, vedoucí ke zlepšení své vlastní výkonnosti.“ Robert C. Camp, který stál u zrodu benchmarkingu, definuje benchmarking jako„…hledání nejlepších postupů v podnikání, které vedou k vynikajícím výsledkům“. Poté je samozřejmě nutná jejich implementace.
Klíčová slova:
benchmarking
organizace
procesy
produktivita
kvalita
výkon
Obsah:
- Benchmarking
Historie
Benchmarking
Jaké přístupy k benchmarkingu existují
Jaké typy procesního benchmarkingu se provádí
Jak se benchmarking provádí
Výsledek benchmarkingu
Jak benchmarking ovlivňuje organizaci