Chování spotřebitele a formování poptávky
Popis:
Teoretická východiska
» Existují dva teoretické přístupy k řešení problematiky chování spotřebitele a formování poptávky založené na:
* teorii užitku
* teorii indiference
» V obou případech se předpokládá, že při nákupních rozhodováních je spotřebitel ovlivňován motivací uspokojovat své potřeby a limitován množstvím peněžních prostředků, které má.
Teorie užitku
» Užitek je subjektivní pocit spotřebitele, plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků.
» Užitečnost se v ekonomii vyjadřuje v peněžních jednotkách.
» Předpokládáme, že racionálně rozhodující spotřebitel při koupi poměřuje dvě základní veličiny: míru uspokojení svých potřeb vyjádřenou užitečností a cenu statku.
Klíčová slova:
spotřebitel
poptávka
užitek
spotřební možnosti
indiferenční křivky
elasticita
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.