Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Chování spotřebitele a formování poptávky

«»
Přípona
.pdf
Typ
prezentace
Stažené
1 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
6695
Poslední úprava
05.10.2015
Zobrazeno
687 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Teoretická východiska

» Existují dva teoretické přístupy k řešení problematiky chování spotřebitele a formování poptávky založené na:
* teorii užitku
* teorii indiference
» V obou případech se předpokládá, že při nákupních rozhodováních je spotřebitel ovlivňován motivací uspokojovat své potřeby a limitován množstvím peněžních prostředků, které má.

Teorie užitku

» Užitek je subjektivní pocit spotřebitele, plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků.
» Užitečnost se v ekonomii vyjadřuje v peněžních jednotkách.
» Předpokládáme, že racionálně rozhodující spotřebitel při koupi poměřuje dvě základní veličiny: míru uspokojení svých potřeb vyjádřenou užitečností a cenu statku.

Klíčová slova:

spotřebitel

poptávka

užitek

spotřební možnosti

indiferenční křivky

elasticita


O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše