Popis:
1) GEOGRAFIE: obsahová podstata; proces komunikace
(?) Jde opravdu o předávání dosaženého aktuálního poznání??
2) STÁT:
2.1 instituce: MŠMT, VUP, ÚIV, CERMAT, ČŠI, VŠ
2.2 organizace: ČGS, SKAV, PAU, Kritické myšlení, SCIO, Kalibro,
2.3 zákony, dokumenty (viz dále),
3) EVROPSKÁ UNIE: „doporučení“…mezinárodní projekty…granty
4) SVĚT: nové výzvy/problémy…vliv mezinárodních organizací (např. IGU, OECD)….. vývoj v jiných oborech ….
(??) Dochází ke „globalizaci“ výukového předmětu geografie???
5) MÉDIA
6) JEDINEC: na různých pozicích (učitelé, ředitelé, rodiče, odborní pracovníci na VUP apod.
Klíčová slova:
škola
učitel
zeměpis
vzdělávání
základní škola
strategie
filozofie
Obsah:
- Hlavní hráči na poli GV
Ve školní praxi velmi rozmanité osobní pojetí výuky zeměpisu!!! Důvodů mnoho!
Kdo a kde na ZŠ učí zeměpis?
Osobní pojetí výuky zeměpisu
Na ZŠ dochází ke změně počtu výukového času
(Ne)závazné dokumenty pro ZŠ
Výuka zeměpisu = funkční prvek celkové koncepce (atmosféry) určité školy
Kterou „filozofii“ (všeobecného) vzdělávání zastávat?
Příklady různých přístupů
Aplikace různých filozofií do výuky zeměpisu